» آرشیو » بازدید میدانی مسئولین آتش نشانی شیراز و مرودشت از بازار مرکزی کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:6644 | ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸

بازدید میدانی مسئولین آتش نشانی شیراز و مرودشت از بازار مرکزی کازرون

پرتو جنوب

جلسه مدیریت بحران شهرستان کازرون با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز با موضوع ارزیابی و بررسی ایمنی بازار مسقف شهر کازرون برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، روز دوشنبه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با حضور روسای ادارات عضو این شورا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر شیراز و معاونین سازمان آتش نشانی شهر مرودشت با موضوع ارزیابی و بررسی ایمنی بازار مسقف شهر کازرون در محل فرمانداری ویژه شهرستان کازرون برگزار شد.
در ابتدای جلسه پشنگیان سرپرست سازمان آتش نشانی کازرون در خصوص آخرین وضعیت و بررسی مناطق حادثه خیز بازار، خطرات، راه های دسترسی، موانع و اقدامات انجام شده از سوی سازمان آتش نشانی کازرون بصورت تصویری، بحث و به ارائه گزارش پرداخت.
در ادامه، بخرد فرماندار ویژه شهرستان کازرون در خصوص بازار مرکزی شهر کازرون گفت: بازار کازرون بعد از شیراز ، بعنوان دومین بازار بزرگ استان فارس از لحاظ وسعت محسوب شده، و در محدوده شهر کازرون حدود ۵ هزار واحد تجاری مشغول به کسب و کار هستند که مایحتاج شهروندان کازرون و ساکنین شهرستان های همجوار نیز تامین می شود.
وی ادامه داد: با توجه به خطرات موجود و همچنین حادثه اخیر آتش سوزی پاساژ تجاری شهر قائمیه، نیاز به حساسیت و برنامه ریزی و تشکیل کارگروه ویژه جهت اقدامات پیشگیری از حادثه و افزایش سطح ایمنی در نقاط حادثه خیز بازار وجود دارد.

در ادامه برزویی معاون خدمات شهری شهرداری و رئیس هیئت مدیره سازمان آتش نشانی کازرون بر لزوم بازنگری در آئین نامه اتاق اصناف بر اجباری شدن بیمه حوادث و آتش سوزی واحد های تجاری بازار کازرون تاکید کرد.
همچنین اکبرزاده کارشناس پیشگیری سازمان آتش نشانی شهر مرودشت به ارائه نکات ایمنی و کمبودهای سطح بازار پرداخت.

در ادامه جلسه، عیدی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر شیراز به اهمیت و بزرگی بازار شهر کازرون اشاره کرد و گفت: به لحاظ بافت و وسعت بازار ، کازرون بعد از شیراز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و ایمنی و حفظ سرمایه های مادی کسبه و بازاریان جزء اولویت های مجموعه مدیریت بحران شهرستان باشد.
وی ادامه داد: می توان از حوادث مشابه آتش سوزی پاساژ قائمیه، پلاسکو تهران، هتل آسمان شیراز ، بازار‌ تبریز و موارد دیگر تجربه کسب کرد و کاستی ها، کمبودها ، ترک فعل ها را رفع کرده و اقدامات لازم در جهت ارتقاء سطح ایمنی بازار شهر کازرون انجام داد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، با توجه به بازدید میدانی از بازار مسقف کازرون، مناطق پر خطر و همچنین مشکلاتی که ممکن است سبب وقوع آتش‌سوزی در این بازار شوند به صورت ویژه بررسی شد.
عیدی پور در این جلسه ضمن برشمردن موارد ناایمن در بازار کازرون، به تمهیدات لازم برای ایمن سازی این مکان از جمله سیستم آتش‌نشانی، موضوعات پیشگیرانه، لزوم تجهیز بازار به سیستم کامل اعلام و اطفا حریق، توجه به راه های دسترسی و خروج اضطراری و همچنین راهکارهای عملیاتی همچون نصب شیرهای هیدرانت و استقرار خودروهای مخصوص در بازار اشاره کرد.

او همچنین در سخنان خود با مرور قوانین مرتبط با ایمن سازی اماکن و وظایف دستگاه‌ها و ادارات مختلف در بحث اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای شرایط بحرانی بر لزوم توجه به این موارد تاکید کرد.

به گفته عیدی پور در این جلسه پیشنهاد شد کارگروه ایمنی بازار مسقف کازرون به صورت ویژه با حضور سازمان ها، ارگان ها و اصناف و سایر متولیانی که مرتبط با بحث ایمنی بازار هستند به صورت مستمر برگزار و مصوبات توسط فرمانداری با حضور دادستانی پیگیری شود.

او خاطرنشان کرد: نقش اصناف و کسبه به عنوان جایگاهی اثرگذار در تامین امنیت بازار بررسی شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز همچنین عنوان کرد: در این جلسه پیشنهاد شد طرح ایمن سازی بازار توسط یک مشاور و با همکاری سازمان آتش‌نشانی کازرون آماده و سهم هر یک از دستگاه ها در تامین بودجه اجرای این طرح مشخص شود.
عیدی پور خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در ایمن سازی بازار وکیل پیشنهاد گردید این کارگروه بازدیدی از این بازار داشته باشد و تجارب را به صورت میدانی بررسی کند.

لازم به ذکر است قبل از برگزاری جلسه مدیریت بحران فرمانداری، سرپرست و مسئولین سازمان آتش نشانی کازرون به همراه روزبهی عضو شورای اسلامی شهر کازرون، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز و معاونین سازمان آتش نشانی مرودشت از نقاط مختلف بازار مرکزی شهر کازرون بازدید میدانی به عمل آوردند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×