» آرشیو » تکلیف باز شدن مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه مشخص شد
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:14810 | ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۴

تکلیف باز شدن مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه مشخص شد

پرتو جنوب

به گفته وزیر آموزش‌ و پرورش اجرای سراسری طرح باز شدن در‌های مدارس در روز‌های پنجشنبه و جمعه نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های دیگر دارد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از تسنیم؛ باز شدن در‌های مدارس در روز‌های پنجشنبه و جمعه برای ورزش، خبری بود که به تازگی از سوی وزیر آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شد.

رضا مراد صحرایی درباره باز شدن در‌های مدارس در روز‌های پنجشنبه و جمعه برای فعالیت ورزشی خانوادگی گفت: به طور غیر رسمی کار‌های این امر در حال انجام است و فعلاً در مدارسی که برنامه‌ریزی شده، این امکان فراهم است.

وی افزود: برای تبدیل این موضوع به یک پویش سراسری نیاز به فراهم کردن مقدمات با هماهنگی سایر دستگا‌ها است که پیگیر آن هستیم، اما فعلاً بازگشایی مدارس در روز‌های پنجشنبه و جمعه در اختیار مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان است تا در صورت تمایل در این باره اقدام کنند.

همچنین حسین بابویی؛ مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح شهید خرازی با هدف بازگشایی در‌های مدارس در روز‌های پنجشنبه و جمعه و در ساعاتی که جزو ساعات آموزشی مدرسه نیست، عملیاتی خواهد شد، گفت: این طرح فرصتی برای آزادسازی فضای ورزشی و مدارس به نفع ورزش خانوادگی است.

وی افزود: هم‌اکنون ورزشگاه‌های آموزش و پرورش در روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح برای ورزش دانش‌آموزان دایر هستند و دختران دانش‌آموز به همراه مادر خود در روز‌های پنجشنبه و پسران دانش‌آموز به همراه پدر خود در روز‌های جمعه می‌توانند برای ورزش به این فضا‌ها مراجعه کنند همچنین اگر خواهر و برادر غیر دانش‌آموز دارند هم می‌توانند به همراه خود ببرند.

بابویی ادامه داد: در مرحله دوم و با فراهم شدن زمینه‌ها به دنبال آماده کردن فضای ورزشی مدارس هستیم تا در شیفت عصر و بعد از ساعت کاری مدارس، دانش‌آموزان به همراه والدین خود برای ورزش به مدارس مراجعه کنند.

به گفته او، این طرح فعلاً در حال بررسی‌های کارشناسی است و ابلاغ نشده، چون انتخاب مدارس مجهز به لحاظ وسایل ورزشی وپرداخت حق‌الزحمه به عوامل اجرایی مدارس نیازمند بررسی است که به محض نهایی شدن چارچوب آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خانواده‌ها برای اطلاع از اسامی و آدرس ورزشگاه‌های آموزش و پرورش با واحد تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهر و منطقه خود تماس بگیرند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×