» آرشیو » در شورای اسلامی شهر شیراز اعلام شد؛  افتتاح بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر جاری
آرشیو - شهرستان
کد خبر:16074 | ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۸

در شورای اسلامی شهر شیراز اعلام شد؛  افتتاح بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر جاری

پرتو جنوب

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بالغ‌ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر توسط شهرداری شیراز کلید می‌خورد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بالغ‌بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر توسط شهرداری شیراز کلید می‌خورد.

امیدآفرینی برای شهروندان شیراز

شهردار کلان‌شهر شیراز در این راستا در شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه به افتتاح و بهره‌برداری و عملیات اجرایی بالغ‌بر ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های این کلان‌شهر آغاز می‌شود.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: این اقدام در راستای فعالیت‌های شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز به جهت امیدآفرینی برای شهروندان شیراز انجام می‌شود.

حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان از این میزان به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد

قائم‌مقام شهردار شیراز با اشاره به افتتاح ۲۰ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۳۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان پروژه، مجموع ارزش ریالی این پروژه‌ها را ۵۰ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

آرش فرج‌زاده نیز در شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی در دهه فجر پرداخت.

وی با اشاره به افتتاح ۲۰ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۳۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان پروژه، مجموع ارزش ریالی این پروژه‌ها را ۵۰ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

قائم‌مقام شهردار شیراز گفت: از مجموع این اعتبارات، ۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط معاونت فنی، عمرانی و سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری که عمده فعالیت‌های عمرانی را به خود اختصاص می‌دهند، اجرا می‌شود.

فرج‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین ۴ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان از این میزان به مناطق یازده‌گانه، ۳۹۳ میلیارد تومان به معاونت فرهنگی، ۳ هزار میلیارد تومان به معاونت محیط زیست و خدمات شهری،
۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، ۵ هزار میلیارد تومان به سازمان حمل‌ونقل ریلی، سازمان‌های مدیریت پسماند، مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت آرامستان، به حمل‌ونقل بار، سیما، منظر و فضای سبز شهری به آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اختصاص داده شده است.

وی؛ بهره‌برداری از سالن ورزشی بوستان بعثت، فاز دوم پروژه بزرگراه حافظ، فاز سوم بزرگراه سردار شهید سلیمانی، پل مولوی و بزرگراه سردار شهید استوار را از شاخص‌ترین پروژه‌های قابل بهره‌‎برداری در معاونت فنی و عمرانی و سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز برشمرد.

قائم‌مقام شهردار شیراز اضافه کرد: همچنین در ایام دهه فجر پل روگذر احمدبن موسی(ع) که رینگ پیرامونی جنوب غرب و شمال شرق شیراز را تکمیل می‌کند و موجب ایمنی تردد شهرک‌های مجاور کمربندی، کاهش بار ترافیکی بلوار رحمت و سهولت دسترسی به فرودگاه آیت‌الله شهید دستغیب(ره) می‌شود، به بهره‌برداری می‌رسد.

فرج‌زاده گفت: پروژه‌های ساماندهی فاز نخست کمربندی بزرگراه حضرت امام خمینی(ره)، سالن بوستان بعثت، بزرگراه ۵۵ متری حافظ و تقاطع حافظ و پروژه تقاطع جام جم نیز از دیگر پروژه‌های شاخص قابل‌افتتاح در دهه فجر است.

وی در ادامه افزود: فاز سوم بزرگراه شهید سلیمانی نیز با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری و افتتاح می‌رسد.

قائم‌مقام شهردار شیراز اضافه کرد: دو پروژه‌ پل مولوی با ۸۵ درصد و بزرگراه شهید استوار با ۷۷.۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

فرج‌زاده عنوان کرد: هم‌زمان با بهره‌برداری از پروژه‌های اعلام‌شده، عملیات اجرایی پروژه‌های فاز سوم ساختمان شهرداری مرکزی در مجاورت ساختمان شهید سلیمانی، فاز سوم بزرگراه حافظ، مجتمع شهروند، فاز دوم و سوم مرکز همایش‌های شهرداری، دوربرگردان دوم بولوار چمران مقابل بیمارستان اردیبهشت، تقاطع خلیج‌فارس با محور سردار شهید استوار، تقاطع نصر با سردار شهید استوار آغاز می‌شود.

او در خاتمه اعلام کرد: پروژه‌های شاخصی همچون آغاز مجدد عملیات اجرایی پایانه سعدی در محور جاده خرامه، پارک آبی بزرگ شیراز، تونل ملل، تقاطع غیرهمسطح قصردشت، ساماندهی رودخانه تنگ سرخ و احداث پل زندگی بر روی بولوار چمران در محدوده باغ‌های قصردشت، منظرگاه بام شیراز در محدوده کمربندی و دوربرگردان میلاد نیز در حال تأیید نهایی هستند که عملیات آنها پس از تأیید در دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×