» حوادث » بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است
حوادث - سیاسی
کد خبر:24881 | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۹

بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

پرتو جنوب

محل وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور شناسایی و بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی و تیم همراهش کشف شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایسنا، حوالی ساعت ۵:۳۰ بامداد امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه، تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر موفق به کشف محل وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز با تایید این خبر گفت: بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شده و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

به گفته وی ۷۳ تیم امدادی در منطقه جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده در روستای طویل به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی حضور دارند و از عصر روز گذشته با وجود شرایط نامساعد جوی و صعب العبور بودن منطقه لحظه‌ای از تلاش نایستادند.

وی همچنین اعلام کرد که اخبار تکمیلی درمورد این حادثه به زودی اعلام خواهد شد.

کولیوند همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به ایسنا گفت که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد/گروه های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

محل وقوع حادثه در محدوده طویل واقع شده است.

تیم‌های امدادی هلال‌احمر از عصر روز گذشته با وجود شرایط نامساعد جوی و صعب العبور بودن منطقه لحظه‌ای از تلاش نایستادند.

درپی این حادثه و در حالی که شرایط جوی محدوده وقوع حادثه بسیار نامساعد، همراه با بارش باران و مه شدید بود، صدها امدادگر از سوی جمعیت هلال احمر و همچنین نیروهای نظامی به محل اعزام شده و عملیات جستجو برای یافتن بالگرد آغاز شد و به سرعت امکانات و تجهیزات امدادی نیز به محل اعزام شده و مورد استفاده قرار گرفت. حتی برخی از کشورها همچون ترکیه، روسیه و … نیز به شکل داوطلبانه آمادگی خود برای مشارکت در عملیات جستجو را اعلام کرده و در آن مشارکت داشتند.

سرانجام بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت جستجو در این محل و علیرغم وجود مه شدید، بارش باران و تاریکی هوا امدادگران جمعیت هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط این بالگرد در منطقه‌ای به نام «طویل» شدند. پس از آن نیز تیم‌های امدادی و نظامی در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز در گفت وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: صبح امروز بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

وی همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز گفت که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند. اما با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×