» آرشیو » حمایت از نوزادان محروم از شیر مادر، در بانک شیر مادر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س)
آرشیو - شهرستان
کد خبر:9681 | ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۵

حمایت از نوزادان محروم از شیر مادر، در بانک شیر مادر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س)

پرتو جنوب

مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س) از آمادگی بانک شیر این بیمارستان برای دریافت شیرهای اهدایی مادرانی خبر داد که علاقه مند به کمک به نوزادان محروم از شیر مادر هستند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س)، «سهیلا رفیعی» گفت: امروزه بانک‌ های شیر مادران جزیی از نظام سلامت کشور به شمار می رود و روش‌ های اهدای شیر مادران می‌تواند به عنوان یکی از عوامل موثر در تقویت مراقبت‌های بخش‌های NICU و از موارد حمایت از شیر مادر باشد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب (س) اهدای شیر به نوزادان محروم از شیر مادر را مصداقی از «نذر سلامت» خواند و افزود: مادران نوزادان شیرخوار کمتر از یک سال که دارای شیر بیشتر از نیاز نوزاد خود هستند، پس از بررسی‌ ها و آزمایش ‌های تخصصی سلامتی برای اطمینان از نداشتن بیماری، می توانند به این بانک، شیر اهدا ‌کنند.

او با اشاره به انجام فرایندهایی از جمله پاستوریزه کردن شیر برای اطمینان از نبود آلودگی میکروبی ادامه داد: در نهایت شیر فریز و نگهداری می‌ شود تا برای نوزادانی که نیازمند دریافت شیر هستند، استفاده شود.

رفیعی اهدای شیر مادران به بانک شیر و استفاده آن برای نوزادان نارس را اقدامی شرعی خواند و گفت: در حال حاضر شیرهای اهدایی، علاوه بر نوزادان این مرکز درمانی به بیمارستان های حافظ، نمازی، مادر کودک غدیر و همچنین استان های همجوار نیز ارسال می شود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س) در ادامه به برنامه ملی جوانی جمعیت اشاره کرده و با بیان اهمیت ایجاد زیرساخت های مناسب برای مادران و نوزادان، فعالیت بانک شیر را نیز از جمله حمایت ‌های معنوی در این زمینه برشمرد و اظهار کرد: اهدای شیر یک کار خیر و خداپسندانه است و از تمامی مادران دارای کودک زیر یک سال که توانایی اهدای شیر دارند، دعوت می کنیم به بانک شیر بیمارستان حضرت زینب (س) مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×