» شهرستان » با بهره برداری از طرح آبرسانی ریزآب نی ریز؛ وضعیت آب شرب ۹۵ روستا ارتقاء می یابد
شهرستان
کد خبر:25770 | ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵

با بهره برداری از طرح آبرسانی ریزآب نی ریز؛ وضعیت آب شرب ۹۵ روستا ارتقاء می یابد

پرتو جنوب

مدیر عامل آبفا فارس در بازدید از طرح آبرسانی به مجموعه ریزآب شهرستان نی ریز اظهار داشت: کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستا ارتقاء می یابد.

به گزارش پرتو جنوب، مدیر عامل آبفا فارس که در حاشیه دومین سفر استاندار به شهرستان نیریز به اتفاق رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، از عملیات اجرای سامانه تأمین آب شرب مجموعه روستاهای ریزآب بخش قطرویه بازدید می کرد، گفت: با بهره برداری از این سامانه آبرسانی، کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستای این بخش ارتقاء خواهد یافت.

علی شبانی که در این سفر استاندار فارس و جمعی از مسئولین ارشد استان را همراهی می کرد، پس از شرکت در شورای اداری شهرستان نی ریز به ریاست استاندار فارس و ارائه ی گزارشی از تحقق صد در صدی مصوبات دور اول سفر استاندار به این شهرستان، همراه با محسن پاپری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از مراحل احداث پکیج تصفیه ی آب و خط انتقال مجموعه ی جعفرآباد( ریز آب) بخش قطرویه بازدید کرد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در این بازدید با اشاره به اینکه عملیات اجرای این طرح تسریع می یابد، گفت: شرکت آبفا استان فارس پیش از این طرح نیز به منظور رفع مشکل کم آبی در این مناطق اقدامات متعددی انجام داده که متاسفانه به دلیل تداوم خشکسالی ها، موفقیت خاصی در این خصوص حاصل نشده است و مردم این منطقه کماکان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

مشارکت ۸۲۵ میلیارد ریالی خیرین در آبرسانی به ۲۰۰ روستای استان فارس

او تصریح کرد: طبق مطالعات کارشناسی دقیق، تنها راهکار ممکن به منظور برون رفت از این بحران، استفاده از ظرفیت آب ذخیره ی سد چشمه ی عاشق می باشد که خوشبختانه با همکاری و مساعدت شرکت فولاد نی ریز، خط انتقال این طرح از سد چشمه عاشق تا محل احداث پکیج تصفیه آب اجرا و امکان احداث تصفیه خانه ی آب فراهم گردید.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان فارس گفت: در همین راستا از محل تصفیه خانه ی آب تا روستاهای ریزآب نیز خط انتقالی به طول ۴ هزار متر با مشارکت بسیج سازندگی استان اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ی آبرسانی مجموعه ی ریز آب بخش قطرویه، شامل؛ نصب پکیج تصفیه ی آب با ظرفیت تصفیه ی ۶۰ لیتر بر ثانیه و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که هم اکنون به سرعت در حال اجراست.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×