» آرشیو » مدیرکل تامین اجتماعی فارس خبر داد: فرصت دوماهه کارفرمایان برای بخشودگی جرایم بیمه ای
آرشیو - شهرستان
کد خبر:4580 | ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۷

مدیرکل تامین اجتماعی فارس خبر داد: فرصت دوماهه کارفرمایان برای بخشودگی جرایم بیمه ای

پرتو جنوب

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس از فرصت دوماهه کارفرمایان برای بخشودگی جرایم بیمه ای خبر داد.
به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان فارس از طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در راستای تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری خبر داد.

جلیل مرادی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان تاپایان مردادماه ۱۴۰۲ فرصت دارد افزود: این طرح با عنایت به اهمیت تبیین شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» و با هدف رشد اشتغال برای بنگاه های کوچک و متوسط از اول خرداد تا پایان مردادماه سال جاری برگزار می شود.
مرادی تصریح کرد: مشمولین طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی شامل کارفرمایان کارگاه های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، اصناف و شرکت های دانش بنیان می باشد.


مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه تعداد نفرات شاغل در کارگاه های اقتصادی باید از یک تا یکصد نفر باشد تا از شرط بخشودگی جرایم بیمه ای برخوردار شوند عنوان کرد: از زمان ارایه درخواست تقسیط توسط کارفرمایان، باید نسبت به حفظ یا افزایش نیروی اشتغال کارگاه در یکسال گذشته اقدام کرده و حق بیمه دوره مدنظر پرداخت شده باشد.
مرادی اعلام کرد: کارگاه های ورشکسته، درحال تسویه، منحل شده، فاقد فعالیت، رانندگان درون و برون شهری، کارگران ساختمانی و افراد خویش فرما شامل این طرح نمی شوند.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان فارس ادامه داد: کارگاه هایی که درخواست استفاده از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی را دارند باید در سامانه تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند.

به گفته مرادی درصورتی که کارگاهی در اسفند ۱۴۰۱ فاقد لیست باشد مبنای تعیین نیروی انسانی نسبت به آخرین ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ مورد محاسبه قرار می گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی تصریح کرد: در صورتی که کارگاهی به واسطه جابجایی، تغییر محل یا تغییر فعالیت درخواست بخشودگی برای کارگاه جدید ثبت کند می تواند برای سایر کارگاه ها از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی بهره مند گردد.
آنطور که مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان فارس عنوان کرد: کارگاه هایی که نیروهای انسانی آنها بواسطه بازنشستگی، ازکارافتادگی یا فوت تقلیل یافته باشند می توانند از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی استفاده کنند.


مرادی تصریح کرد: درخواست ها به صورت هوشمند و الکترونیکی برای شعبه ایجاد کننده بدهی ارسال خواهد شد و پاسخ از طریق صندوق شخصی سامانه کارفرما به اطلاع کارفرما خواهد رسید. کارفرما موظف است ظرف مدت ۱۰ روز پس از پذیرش موضوع بخشودگی جرایم نسبت به ارایه وثائق با توجه به میزان بدهی اقدام کند. اخذ تضامین قانونی از کارفرما برای بهره مندی از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی ضروری است.
او درباره چگونگی تقسیط طرح نیز گفت: با تقسیط  ۱۲ دوره ای، میزان کل بدهی مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت و با ۱۸ قسط، میزان ۸۵ درصد مشمول این طرح می شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر این موضوع که با اجرای این طرح اصل بدهی تغییری نخواهد کرد و صرفا بخشودگی جرایم در دستور کار قرار می گیرد، بیان داشت: با تقسیط ۲۴ دوره ای بدهی، مقدار ۷۵ درصد از جرایم و با ۳۰ قسط ۶۰ درصد از جرایم مورد بخشودگی قرار می گیرد.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×