» آرشیو » برخورد قاطع با ۴ بانک متخلف در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:19213 | ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۴

برخورد قاطع با ۴ بانک متخلف در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

پرتو جنوب

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان پرداخت تسهیلات مسکن در ۴ بانک خصوصی صفر بوده همچنین برخی بانک‌های دولتی هم عملکرد خوبی نداشته‌اند که طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: روند پرداخت تسهیلات ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با ماه های گذشته بهتر شده اما بررسی ها نشان می دهد که میزان تخلف و کم کاری ۴ بانک خصوصی بسیار زیاد بوده و طبق آمارها عملکرد آنها صفر بوده است.

وی ادامه داد: طبق قانون برنامه هفتم باید اعتبارات بانک های خصوصی متخلف در پرداخت تسهیلات کاهش یابد و به اعتبار بانک های دولتی که همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات دارند اضافه شود. همچنین طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک ها ۲۰ درصد از اعتبارات خود را به مسکن اختصاص دهند اما ما همچنان شاهد کوتاهی های بسیار زیادی در این بخش هستیم.

بیشتر بخوانید:

صدور پروانه ساختمانی ۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در فارس

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: آمارها هم حاکی از آن است که بسیاری از بانک ها در این بخش کوتاهی کرده اند و تنها یک یا دو بانک آن هم به دلیل تخصصی بودن در این زمینه اقدام به پرداخت تسهیلات کرده اند این در حالی است که تا به امروز رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن به وزیر راه وشهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی تاکید بسیاری برای پرداخت تسهیلات کرده اما به نظر می رسد مقاومت این بانک ها زیاد بوده است.

شاکری گفت: تمامی این بانک های متخلف طبق قانون باید جریمه مالیاتی شوند و در این زمینه هم مجلس پیگیر برخورد قاطع و اخذ جریمه از آن‌ها خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×