» شهرستان » برداشت رزماری از مزارع روستای پیر مهلت شهرستان کازرون
شهرستان
کد خبر:26557 | ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱

برداشت رزماری از مزارع روستای پیر مهلت شهرستان کازرون

پرتو جنوب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برداشت گیاه دارویی رزماری در بخش خشت و کنارتخته شهرستان کازرون خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ صابر پرویزی اظهار کرد: گیاه دارویی رزماری در اواخر آبان ماه در سطح ۳۵۰۰ متر مربع در شهرستان کازرون بخشت خشت و کنارتخته روستای پیر مهلت کشت گردیده است و اواسط خرداد ماه اولین برداشت انجام شده است.

به گفته وی؛ برگ گیاه رزماری به دلیل سوزنی و خشبی بودن و بالطبع کاهش میزان تبخیر و تعرق به منظور تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی، با هدف افزایش بهره وری از منابع آبی گزینه مناسبی است.

پناه مسئول باغبانی شهرستان افزود: رزماری گیاهی چندساله ،همیشه سبز بابرگهای سوزنی و از خانواده نعنائیان می باشد. این گیاه دراکثر شرایط قابلیت رشد و پرورش دارد اما در خاک هایی با بافت متوسط و زهکشی مناسب و اقلیم نیمه گرمسیری بهترین عملکرد را دارد.

بیشتر بخوانید:

 افتتاح ۳۳ طرح در فارس به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

این مقام مسئول تصریح کرد:از مساحت کشت شده در برداشت اول تناژی معادل یک تن در هکتار برداشت شد که با توسعه ریشه و رشد بیشتر گیاه در برداشت های بعدی به حدود ۵ تن در هکتار افزایش خواهد یافت.

سر پرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: رزماری یک گیاه خوراکی است که در آشپزی برای افزودن عطر و طعم به غذا استفاده می شود. این گیاه در صنعت آرایشی بهداشتی کاربرد فراوانی دارد.

رزماری در درمان بیماری های مختلف از جمله گوارشی، عفونت ها، التهاب ها و بهبود سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×