» شهرستان » برطرف شدن مشکلات جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان
شهرستان
کد خبر:33070 | ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲

برطرف شدن مشکلات جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان

پرتو جنوب

درخواست رئیس بنیاد نخبگان استان فارس از استاندار:

برطرف شدن مشکلات جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان 

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: یکی از بزرگترین مشکلات نخبگان، جذب نشدن آنها توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی بوده و خواهان رفع این مسئله به ویژه در استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب ؛به نقل از روابط عمومی حبیب شریف به همراه جمعی از مستعدان برتر، نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان با استاندار فارس دیدار و گفت‌وگو داشت و در تشریح مسائل و مشکلات نخبگان اظهار کرد: ۲۲ نفر در قالب پسادکتری در دو سال اخیر استان فارس مورد حمایت بنیاد و مجمع خیران نخبه‌پرور فارس قرار گرفتند.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات نخبگان، جذب نشدن آنها توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی بوده و خواهان رفع این مسئله خصوصاً در سطح استان هستیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به اینکه مجمع خیران نخبه‌پرور استان به عنوان همیار و همکار بنیاد نخبگان فارس در سال ۹۵ راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این مجمع جایزه‌های متعدد علمی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و کارآفرینان تعریف شده است.

شریف همچنین در این دیدار با اشاره به برنامه حمایتی این سازمان مردم نهاد از خانواده‌های زندانیان ادامه داد: خانواده‌های همه زندانیان استان فارس مخاطب برنامه‌های بعدی هستند و تلاش ما بر این است تا فرزندان با استعداد زندانیان را شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم.

در این نشست همچنین شماری از نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان به مشکلات خود از جمله «جذب نشدن توسط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها، مسکن، تسهیلات، مهاجرت، حمایت نکردن دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش بنیان اشاره داشتند و خواهان حل و فصل این مسائل شدند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×