» شهرستان » برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی زنان روستایی همزمان با گرامیداشت دهه فجر
شهرستان
کد خبر:21154 | ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹

برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی زنان روستایی همزمان با گرامیداشت دهه فجر

پرتو جنوب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی زنان روستایی در منطقه خشت و کنارتخته از توابع شهرستان کازرون هم زمان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ حمید رشیدی بیان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی تواناییهای بانوان کار آفرین کازرونی برگزار گردیده و لازم به ذکر است که در شهرستان کازرون پانزده بانوی کار آفرین توانمند دارای مجوز مشاغل خانگی می باشند که هرکدام در قالب طرح مشاغل خانگی از اداره کار تسهیلات اخذ و برای حدود ۱۰ تا ۳۰ نفر در روستا ایجاد شغل کرده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت:در این نمایشگاه تعداد زیادی غرفه شامل انواع محصولات فرآوری شده از خرما مانند شیرینی خانگی ،میوه خشک ،و…به نمایش گذاشته شد .

وی با تاکید بر اینکه محصولات تولید شده توسط زنان روستایی کازرون طبیعی، ‌سالم و در بالاترین سطح کیفیت هستند اظهار داشت: مشاغل ایجاد شده توسط بانوان کار آفرین شامل تولید و بسته بندی انواع حلوای سنتی ،تولید زعفران،پرورش قارچ خوراکی،تولید گل،تولید گیاهان دارویی ،پخت انواع نان سنتی ،پرورش زنبور عسل ،بوقلمون گاو شیری و مرغ بومی می باشد.

وی افزود:انتظار می رود با برگزاری جلسات آموزشی و ارتباط با این بانوان توانمند توسعه و اشتغال و کسب و کارهای جدید در آینده رونق بیشتری یابد.

رشیدی گفت:با ترویج فرهنگ کارآفرینی زنان و حمایت از زنان کارآفرین روستایی ،می توان توسعه پایدار در روستاهای کشور ایجاد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×