» آرشیو » برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی ویژه مجریان انتخابات در فارس
آرشیو - سیاسی
کد خبر:19849 | ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی ویژه مجریان انتخابات در فارس

پرتو جنوب

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان فارس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی ویژه مجریان انتخابات در استان خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، هادی بستام در جمع خبرنگاران، گفت: کارگاه آموزشی- توجیهی ویژه روسای کمیته آموزش ستاد انتخابات و رابطین آموزش شهرستان‌های استان یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ به همت کمیته آموزش ستاد انتخابات استان فارس به میزبانی شهر شیراز برگزار شد که در این کارگاه، ارزیابی آموزش‌های برگزار شده و سیاست گذاری و تدوین تقویم اجرایی دوره های آموزشی تا روز انتخابات انجام پذیرفت.

وی با بیان اینکه کمیته آموزش ستاد انتخابات آخرین کمیته ای بود که در آبانماه به ستاد انتخابات اضافه شد، خاطرنشان کرد: در انتخابات ادوار گذشته در ستاد انتخابات، کمیته آموزش وجود نداشت که در این دوره با نظر مساعد وزیر محترم کشور، کمیته آموزش به ستاد انتخابات اضافه شد و با برنامه ریزی و نقشه راه مدون توانست در سطوح مختلف نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اقدام کند.

وی افزود: تا امروز چهار دوره‌ آموزشی ویژه فرمانداران استان در تهران و شیراز برگزار شده که در دوره‌های شیراز از مسئولان ارشد وزارت کشور نظیر دکتر اسلامی مدیرکل سیاسی، دکتر شجاعان مدیرکل فناوری و سایر مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور حضور داشتند.

بستام با اشاره به اینکه معاونان سیاسی فرمانداری‌های فارس از آموزش های لازم برخوردار شدند، بیان کرد: کمیته آموزش ستاد انتخابات، معاونان سیاسی فرمانداران را به عنوان مربی سایر عوامل اجرایی مورد آموزش قرار داد تا انتقال دانش و تجربیات به بهترین نحو تا پایین ترین سطح اجرایی این رخداد مهم کشوری صورت گیرد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری فارس با بیان اینکه همایش آموزش انتخابات به صورت منطقه ای با حضور بخشداران مستقل استان های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد در شیراز برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ نفر از کارشناسان فناوری اطلاعات از فرمانداری ها و دفتر فناوری اطلاعات استانداری فارس برای شرکت در دوره آموزشی و تربیت مربی «انتخابات الکترونیکی» به تهران اعزام شدند تا بستر سازی لازم برای آموزش کاربران رایانه انتخابات الکترونیکی انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در دی ماه طی مکاتبات صورت گرفته تمام فرمانداری ها استان ملزم به برگزاری دوره آموزشی ویژه عوامل اجرایی شهرستان خود شدند که این دوره آموزشی در تمامی شهرستان‌های استان به صورت هفتگی و مستمر برگزار شده است.

بنابه گفته بستام، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه دوره آموزشی انتخابات با حضور کارشناسان سیاسی و فناوری اطلاعات فرمانداری ها و بخشداری های مستقل در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مهم و خطیر کمیته آموزش ستاد انتخابات استان فارس خود در امر آموزش، اظهار کرد: یکی از سیاست هایی که این کمیته دنبال می کند، آموزش و شناخت بین عوامل مختلف اجرایی حاضر در شعب است بدین معنی که دوره آموزشی برای تمامی عوامل برگزار خواهد شد که امیدواریم عوامل اجرایی هماهنگی و آشنایی با دوره های آموزشی ایجاد شود تا عوامل اجرایی با شناخت بتوانند انتخاباتی بدون مشکل را برگزار کنند.

بستام تصریح کرد: با تاکید معاون سیاسی استانداری فارس بنا شد که دوره آموزشی ویژه نمایندگان فرماندار، سر ناظران شورای نگهبان و کارشناسان سیاسی و کاربران یارانه در هر شهرستان برگزار شود که این دوره در شهرستان ها برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تقویم اجرایی آموزش های باقی مانده تا انتخابات تدوین شده است و از شنبه ۱۴ بهمن ماه دور جدید آموزشی شهرستان ها صورت می پذیرد که با توجه به اینکه نفرات شعب انتخاب شدند، فرآیند آموزش ها سریع‌تر انجام شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×