» آرشیو » برگزاری کارگاه آموزشی شناسایی علائم افسردگی در کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:20744 | ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۷

برگزاری کارگاه آموزشی شناسایی علائم افسردگی در کازرون

پرتو جنوب

کارگاه آموزشی شناسایی علائم اختلال افسردگی با محوریت پیشگیری از خودکشی ویژه داوطلبان متخصص سلامت ادارات کازرون برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این کارگاه آموزشی که با برنامه ریزی واحد جلب مشارکت های مردمی مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون برگزار شد؛ کارشناس بهداشت روان شبکه با بیان اینکه خودکشی فقط از دست رفتن و مرگ یک فرد نیست بلکه یک تراژدی برای خانواده و دوستان است که زندگی آن ها را از جنبه های مختلف روان شناختی، اجتماعی و اقتصادی تحت تاثیر قرار می دهد.

سمانه انصاری افزود: شناسایی به موقع علائم خودکشی و طراحی برنامه ای برای مدیریت آن از مهمترین و حساس ترین وظایف روانشناسان بهداشتی و درمانی و سایر سازمان ها است.

او ضمن برشمردن باورهای نادرست و واقعیت ها در زمینه خودکشی و همچنین شناسایی علائم خطر خودکشی در گروه های سنی مختلف، داوطلبان متخصص ادارات را با راهکارهای انجام مداخلات اولیه آشنا کرد.

در پایان این کارگاه، با حضور زهرا طهماسبی، معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون از مشارکت داوطلبان فعال در اجرای برنامه های سلامت محور، تقدیر شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×