» آرشیو » پایش و عارضه یابی ۴ واحد تولیدی و صنعتی توسط بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12675 | ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸

پایش و عارضه یابی ۴ واحد تولیدی و صنعتی توسط بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون

پرتو جنوب

مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون، با گرامی داشت ایام الله دفاع مقدس اظهار داشت: ما طی چهار دهه گذشته همواره از لحاظ اقتصادی تحت فشار تحریم‌های خارجی بوده ایم که هدف از این تحریم ها متأثر کردن شرایط داخلی برای اهداف شوم سیاسی دشمنان انقلاب اسلامی می باشد.
به گزارش پرتو جنوب، وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های صنعت در سال جاری به موضوعات داخلی بر می‌گردد، اظهار داشت: از جمله این چالش‌ها مسئله تامین انرژی، یعنی برق است که باید ظرفیت تولید و رساندن برق به بخش تولید، در اوج مصرف هم وجود داشته باشد تا تولید دچار تعطیلی نشود و لازم است در این زمینه فکر اساسی انجام داد.
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با اشاره به اینکه در زمان اوج گرما که مصرف خانگی افزایش پیدا می‌کند، تقاضای بخش تولید بیش از ظرفیت تولید برق کشور است و این یک چالش محتمل برای تولید است، خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل باید بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شود تا بخش تولید بتواند از ظرفیت انرژی خورشیدی و نیروگاه‌های حرارتی کوچک مقیاس استفاده کند. اجازه استفاده از این منابع و تأمین نقدینگی باید انجام شود تا در شرایط پیک مصرف‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی بتوانند از بحران عبور کنند.
مهندس شفیعی از پایش و عارضه یابی ۴ واحد تولیدی و صنعتی توسط گروه جهادی شهید مصلحیان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: ارائه تسهیلات با سود بالا، دریافت مالیات‌های سنگین و معضلات بیمه‌ای، مشکل تأمین مواد اولیه و نبود بسترهای لازم در امر سرمایه گذاری از جمله مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است که باید مسئولان امر با تغییر نگرش برای رفع این چالش در سال رشد تولید و مهار تورم اقدام کنند.
وی ادامه داد: همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و برخورد با واحدهای صنعتی فعال اما بدهکار با توجه به شرایط تحریم، تأمین نقدینگی برای تولیدکنندگان واقعی و نیز حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و صنعتگران، از جمله خواسته‌های فعالان حوزه صنعت و معدن با هدف رونق تولید، توسعه اقتصاد و اشتغال جوانان است که در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مهندس شفیعی اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از محورهای اصلی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست که می‌تواند با افزایش بازدهی کار و سرمایه و همچنین گسترش تولید، رشد بهره‌وری اقتصادی را رقم بزند، بیان داشت: لازمه تحقق اقتصاد دانش بنیان نیز گسترش تولیدات مبتنی بر دانش و فناوری با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و تقویت نقش مراکز علم و فناوری است که با تزریق فناوری و نوآوری به فضای صنعت و تولید، منجر به بهبود چرخه تولید و افزایش نرخ اشتغال خواهد شد.
وی در پایان تنها راه عبور از فشارهای اقتصادی را سرپا نگه داشتن بخش صنعت و تولید برشمرد و یادآور شد: خوشبختانه دولت مردمی سیزدهم برنامه‌های جامعی را برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی دارد و همواره برای رفع گرفتاری‌های بنگاه‌های اقتصادی بصورت مستمر در تلاش است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×