» آرشیو » بهره برداری از ۳۰ طرح صنعتی و زیرساختی در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس به مناسبت هفته دولت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:10194 | ۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰

بهره برداری از ۳۰ طرح صنعتی و زیرساختی در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس به مناسبت هفته دولت

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از بهره برداری از ۳۰ طرح تولیدی و زیرساختی با اعتبار ۵۸۰۰ میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در هفته دولت امسال خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب، سیدمصطفی هاشمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ایام هفته دولت افزود: از این تعداد ۱۳ طرح در بخش توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرک های صنعتی و ۱۷ طرح نیز واحد تولیدی و صنعتی است که با بهره برداری از آنها برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه طرح های زیرساختی که در این ایام به بهره برداری می رسند در بخش های آسفالت، زیرسازی و جدول گذاری خیابانها و معابر، اجرای طرح های روشنایی، شبکه های فاضلاب، شبکه گاز و شبکه برق، تکمیل شبکه به همراه ساختمان و مکانیکال ایستگاه گاز، احداث کانال انحراف سیلاب هستند گفت: برای اجرای این طرح ها ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس هزینه شده است.
هاشمی در ادامه از آماده بهره برداری بودن ۱۷ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری افزون بر ۵۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح ها شامل سردخانه و بسته بندی، مجتمع تولید قارچ، واحد تولید و یسته بندی قند، کارخانه تولید پودر قهوه، واحد فراوری سنگ مرمریت، مجتمع سنگبری و برش انواع سنگ گرانیتی، واحد ساخت کابینت از چوب و اوراق فشرده، مجتمع بزرگ صنعتی تولید محصولات صوتی و تصویری تلویزیون، تولید انواع نان صنعتی، واحد صنایع فلزی و سوله سازی، تولید انواع جعبه پلاستیکی، واحد بسته بندی خشکبار، تولید قطعات بتنی، بسته بندی انواع عرقیات، تولید انواع کود کشاورزی و واحد تولید انواع فراورده ها بر پای خرما است که در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر استان به بهره برداری خواهند رسید.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: برخی از واحدهایی که آماده بهره برداری است جزء واحدهای صنعتی شاخص محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: همزمان با هفته دولت تعدادی طرح های صنعتی و زیرساختی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×