» آرشیو » استاندار فارس خبر داد: احتمال بهره برداری از آزاده راه شیراز – اصفهان در شهریورماه
آرشیو - شهرستان
کد خبر:7338 | ۳۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۶

استاندار فارس خبر داد: احتمال بهره برداری از آزاده راه شیراز – اصفهان در شهریورماه

پرتو جنوب

بیمه کارگران ساختمانی نیازمند اصلاح است

استاندار فارس از احتمال بهره برداری از آزادراه شیراز- اصفهان در شهریورماه سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پرتو جنوب؛ استاندار فارس در نشست خبری پیرامون مسایل و سوالهای مطرح شده، میزبان خبرنگاران رسانه های استان بود.
محمدهادی ایمانیه در نشست خبری با خبرنگاران درباره سهم منابع بانک ها در ارایه تسهیلات به عنوان اولین موضوع گفت: هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس، استانداران چند استان کشور که بیشترین نقش را در تولید ناخالص ملی دارند، برای همفکری در اصلاح قانون تسهیلات شرکت کردند. یکی از پیشنهادها این بود که ۸۰ درصد منابع بانک‌های هر استان در اختیار آن استان ها قرار گیرد.


جذب ۱۱ هزار میلیارد ریال برای آزادراه شیراز – اصفهان

استاندار فارس در ادامه، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تسریع در روند اجرای پروژه آزادراه شیراز – اصفهان گفت: این پروژه هم اینک در مرحله نصب علائم ایمنی، نیوجرسی و راه‌اندازی پایگاه های اورژانس، هلال احمر و پلیس قرار دارد و برای این کار نیازمند اعتبار و نقدینگی است.
ایمانیه افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این آزادراه جذب شده که در طول تاریخ ۱۱ ساله احداث آزادراه، جذب این میزان پول طی هفت ماه بی سابقه است.
او اظهار کرد: امیدوارم تا پایان شهریورماه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع دیگر به پروژه کمک شود.
ایمانیه گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر هفته گذشته خود در مصاحبه ای اعلام کرد که در هفته پایانی شهریورماه از ۶ قطعه آزادراه شیراز – اصفهان بهره برداری می شود و طبیعتا ایمنی همچنان خط قرمز ما است.

استاندار فارس همچنین افزود: قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان هم بناست همزمان با ۶ قطعه نخست بطور موقت به شکل بزرگراهی به بهره برداری برسد و همزمان با دهه مبارک فجر این قطعه نیز به شکل آزادراهی مورد استفاده قرار گیرد.

مشکل بیش از ۹۰ درصد واحد‌های تولیدی راکد، تسهیلات بانکی است

ایمانیه درباره آخرین وضعیت کارخانه های راکد و احیا شده استان گفت: کارشناسان استانداری فارس روند احیای بنگاه‌های اقتصادی استان را مورد احصا قرار دادند و در کارگروه ویژه بنگاه‌های خارج شده از رکود و در حال تولید هستند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.
او ، افزود: رفع مشکل بیش از ۹۰ درصد واحد‌های تولیدی راکد باقی مانده استان منتظر تسهیلات بانکی است.

رفع مشکل کمبود زمین مسکن ملی در صدرا و شیراز

استاندار فارس با اشاره به آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان نیز گفت: هر چند در موضوع تأمین زمین، جزو استان‌های پیشرو کشور هستیم، اما ۴۰ هزار قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر نظیر شیراز و صدرا کمبود داریم که امیدواریم طی دو ماه آینده رفع شود.
ایمانیه اظهار کرد: ۵۰۰ هکتار زمین در شرق شهر صدرا داریم که معتقدیم این بخش چون بافت مسکونی به آن نزدیک شده از حالت محیط زیست خارج شده و آمادگی داریم در ازای آن زمین دیگری را از شرق بزرگراه شیراز – اصفهان به پارک بمو اختصاص دهیم که به محل عبور حیوانات تبدیل شود.
وی ادامه داد: امیدواریم با این جابجایی که انجام می شود، مساله کمبود زمین طی یکی ۲ ماه آتی حل شود.

بیمه کارگران ساختمانی نیازمند اصلاح است

استاندار فارس درباره افزایش حق بیمه کارگران ساختمانی و تاثیر گذاری آن بر روند تورم موجود در بازار مسکن گفت: قانون بیمه کارگران ساختمانی نیاز به اصلاح دارد. چرا که موجب رکود ساخت مسکن شده و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

استقبال از حضور سرمایه‌گذاران در فارس

استاندار فارس ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران در استان، تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که به صورت کامل تامین سرمایه کنند، از حمایت مجموعه اجرایی استان برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و اداره ‌کل ورزش و جوانان فارس باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع چمن حافظیه و ورزشگاه شهید سلیمانی و پارس داشته باشند، اظهار کرد: برای تامین چمن ورزشگاه پارس تامین اعتبار لازم دریافت شده و امیدواریم بخش فوتبال این مجموعه مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس در حال انجام است، تاکید کرد: آمادگی داریم نمایندگان اصحاب رسانه استان نیز از روند پیشرفت پروژه بازدید کنند.
ایمانیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر برخورد با آبیاری مزارع با فاضلاب گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تحقیقات جهاد کشاورزی فارس، پساب تصفیه خانه‌ها برای آبیاری درختان مثمر و محصولات زارعی و جالیزی ممنوع بوده و تنها برای درختان غیرمثمر و جنگل کاری قابلیت استفاده دارد.

تامین ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار کمربندی

او درباره وضعیت کمربندی شمال و جنوب شیراز هم گفت: دستگاه‌های متولی قول داده‌اند ظرف دو سال این دو پروژه را که نیازمند ٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است، به اتمام برسانند.
وی در خصوص افت فشار آب در شهر شیراز نیز بیان کرد: خط دوم آب سد درود زن وارد منابع آب شیراز شده و مطابق گفته مسئولان آب استان وضعیت شیراز در آب شرب بهتر شده است.

تغییر مدیرکل سیاسی استانداری به دنبال پایان ماموریت

استاندار فارس در خصوص تغییر مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری نیز گفت: مدیر سابق این مجموعه از جانب سپاه مامور به خدمت در استانداری شده بود که زمان این ماموریت پایان یافت. از سوی دیگر وی ترجیح داد که به دلیل مسایل خانوادگی به عنوان مشاور استاندار فعالیت کند.
وی ادامه داد: مدیرکل جدید که فرماندار سابق سپیدان بود نیز جزو پنج فرماندار موفق استان بوده است که با توجه به شایستگی و بدون لحاظ بومی یا غیر بومی بودن و بدون دخالت نماینده مجلس منصوب شد.

جزییات اجرای ساماندهی باغ شهرها

ایمانیه همچنین در خصوص تعیین تکلیف باغ شهرها و اینکه بر اساس تصمیم شورای برنامه ریزی استان مقرر شد باغ شهرهایی که در زمین های متعلق به مردم ایجاد شده ساماندهی شوند، گفت: این مساله شامل کسانی که زمین های ملی، منابع طبیعی و دولتی را تصاحب و تملک کرده و در آنها اقدام به ساخت و ساز کرده اند، نمی شود و با تمام توان با این اینگونه اقدامات غیرقانونی برخورد خواهیم کرد.
ایمانیه در خصوص روش های تامین منابع آبی باغ ها نیز گفت: معتقدیم این کار نباید از طریق آب چاه یا آب لوله کشی انجام شود بلکه باغداران باید آب مورد نیاز باغ شهرها از طریق پساب فاضلاب یا تانکر تامین کنند.
نماینده عالی دولت در فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان فارس، ۸۵ درصد به طور کامل اجرا شده است.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×