» سیاسی » استاندار فارس: بیش از ۵۰ درصد سهمیه اشتغال استان محقق شده است
سیاسی - شهرستان
کد خبر:22321 | ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲

استاندار فارس: بیش از ۵۰ درصد سهمیه اشتغال استان محقق شده است

پرتو جنوب

استاندار فارس از محقق شدن بیش از ۵۰ درصد سهمیه اشتغال استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب؛ استاندار فارس در نشست خبری خود با خبرنگاران در تشریح مصوبات دومین سفر رئیس جمهور به استان فارس و ابلاغ آن از سوی هئیت دولت به استان  گفت: در سفر دوم دولت هم ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۶۰ مصوبه پیش‌بینی شد و ۱۰ هزار میلیار تومان هم وام و تسهیلات اختصاص داده شده است که ازاین تعداد مصوبه، ۱۲۵ مورد مربوط به وزارتخانه‌هاست.

به گفته محمدهادی ایمانیه، مصوبات دور دوم سفر ریس جمهور و هئیت همراه استان نسبت به دور اول از نظر حجم ریالی سه برابر شده است.

استاندار فارس بر این موضوع نیز تاکید کرد که  بیش از ۸۵ درصد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به فارس اجرایی شده است.

ایمانیه در ادامه گفت: تعداد ۱۲۵ مصوبه مربوط به هر وزارتخانه است و تعدادی مربوط به دستگاه‌های اجرایی همچون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و سازمان‌هایی است که مستقیماً زیر نظر دولت هستند و مصوبات هر یک به صورت تفکیکی تعیین شده است.

تخصیص اعتبار برای  رفع مشکلات فاضلاب بلوار اتحاد در محدوده منطقه هفت شیراز و جزو مناطق کم برخودار در مصوبات دولت به استان موضوع دیگری بود که استاندار به آن اشاره کرد.

ایمانیه با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان  از ۲۸۰ شرکت به ۳۵۰ شرکت طی ۱۰ ماه گذشته  عنوان کرد:  یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری، افزایش مساحت فعلی پارک علم و فناوری استان تا هزار هکتار است که برای این مهم ۲۰۵ هکتار مصوب و به این فضا اضافه خواهد شد.

بیش از ۵۰ درصد سهمیه اشتغال محقق شده است

نماینده عالی دولت در استان  فارس درباره سهم این استان در تخصیص اشتغال نیز خاطرنشان کرد: طبق آمار وزرات تعاون  ۱۱۶ درصد سهمیه فارس در بحث اشتغال، اجرایی شده است و با  بیش از ۵۰ هزار سهمیه اشتغال، در بین استانهای بالای جدول تحقق سهمیه است.

به گفته ایمانیه طبق آمارهای مرکز آمار تورم استان از متوسط تورم کشوری پایین‌تر است.

ایمانیه همچنین در خصوص تعیین تکلیف کارخانه‌های آی تی آی، کاغذسازی زاگرس و فاز اول کارخانه قند ممسنی  اضافه کرد: با بانک ملی، تجارت و شرکت اپراتوری آسیاتک درخصوص ساماندهی وضعیت کارخانه آی‌تی‌آی توافق‌های لازم انجام شده است همچنین برای کارخانه کاغذ سازی مراحل نهایی فاز اول را طی می‌کند و امید است به زودی فعال شود.

آخرین وضعیت کارخانه نرگس شیراز و بحث انتقال این کارخانه به خارج شهر موضوع دیگر گفتگوی استاندار فارس با رسانه ها بود که ایمانیه ادامه داد: مسائل مربوط به کارگران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز تا حدودی حل شده است از سوی دیگر  زمینی برای احداث این کارخانه در منطقه ویژه پیش‌بینی شده است.

استاندر فارس اضافه کرد: فاز اول کارخانه قند ممسنی هم به اتمام رسیده و بانک آمادگی دارد که تسهیلات بیشتری به این کارخانه اختصاص دهد و امید است پس از ۱۰ سال تعطیلی به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش شش رتبه‌ای فارس در میزان منابع و مصارف بانکی در کشور خبر داد و افزود: از چند شرکت تامین سرمایه نیز دعوت شده تا بتوان بخشی از منابع مالی کارخانه و موسسات فارس را تامین کرد.

برپایی نمایشگاه های توزیع اقلام نوروزی در سطح استان

استاندار فارس رتبه فارس در در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شهری و روستایی  را مطلوب دانست و اضافه کرد: نمایشگاه بین‌المللی فارس موظف شده که در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت یک نمایشگاه و در شیراز هم ۳ نمایشگاه توزیع اقلام نوروزی برپا کند.

ایمانیه در سال‌جاری در موضوع برگزاری انتخابات باوجود تصوری که دشمنان نظام و انقلاب بر مشارکت نداشتن مردم داشتند اما بر اساس آماری که دولت در شب گذشته اعلام کرد درصد مشارکت مردم استان فارس در انتخابات ۴۳.۷ درصد بود.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات بانکی و حمایت های نفتی به یاری افزایش توسعه فارس می آیند

درخشش فارس در سال ۱۴۰۲

ایمانیه با اشاره به برخی از دستاوردها و کسب رتبه‌های برتر استان در سال جاری افزود: فارس در سال‌جاری رتبه اول در شاخص ساماندهی اتباع غیر ایرانی در شهرک‌های صنعتی، رتبه اول آموزش عوامل اجرایی نانوایی‌ها، خوشه برتر کشور در گیاهان دارویی، رتبه برتر کشور در صدور مجوز مشاغل خانگی، رتبه برتر در تعداد پرداخت‌های طرح‌های تسهیلات مشاغل خانگی، رتبه برتر کشور در ثبت درخواست صدور ملی مجوزها، رتبه دوم در تعداد شهرک‌های صنعتی واگذار شده، رتبه دوم کشور در طرح‌های صنعتی و رتبه دوم در مدیریت آرد و نان، رتبه دوم در بهره‌برداری از مرکز خدمات کسب‌وکار شهرک‌های صنعتی، رتبه سوم کشور در انعقاد قرار داد در شهرک‌های صنعتی و رتبه سوم در تولید جو، گندم و غلات و رتبه چهارم کشور را در نرخ متوسط رشد سالیانه را کسب کرد.

استاندار فارس در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی تصریح کرد: افتتاح قطعه یک تا شش آزاد راه شیراز_ اصفهان، اتمام خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، احداث ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی و بهسازی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی، افتتاح بیمارستان‌های شهرستان‌های فسا و رستم از جمله پروژه‌های شاخص در حوزه عمرانی در استان فارس است.

اضافه شدن پرستاران بصورت شرکتی به مجموعه درمان استان

ایمانیه درباره اعتراض پرستاران در شیراز و بیان این مطلب که تعداد پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی کم است و نسبت به نحوه اجرای قانون تعرفه گذاری اعتراض دارند گفت: کمبود تعداد پرستار موجب اضافه کاری اجباری برای آنها شده است که پیشنهاد شده با کمک وزارت بهداشت تمدید نیرو‌های طرحی در دستور کار قرار بگیرد و تعدادی پرستار هم به صورت نیروی شرکتی وارد شبکه بهداشت و درمان استان شوند.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×