» آرشیو » مردم استان فارس، نگران تامین شیر خشک نباشند
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12508 | ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۷

مردم استان فارس، نگران تامین شیر خشک نباشند

پرتو جنوب

نمایندگان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور نماینده سازمان بازرسی استان فارس، ضمن بازرسی از شرکت ‌های توزیع شیرخشک استان، زنجیره تامین و توزیع شیرخشک در فارس را رصد کردند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیر نظارت بر فرآروده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه با اعلام این خبر گفت: طی روزهای گذشته پس از پیگیری های مستمر در ۱۰ روز گذشته، نزدیک به ۲۰۰ هزار عدد از شیرخشک های معمولی (رگولار) یک، دو و سه، در داروخانه‌ سطح استان فارس توزیع شده است و با توجه به اهمیت ویژه سلامت و تغذیه کودکان، تدابیر لازم اتخاذ شده تا خانواده‌ها به هیچ عنوان دغدغه و نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

دکتر «سجاد شرافت» با اشاره به محدودیت مقطعی توزیع بعضی از شیرخشک‌ ها در استان فارس در اوایل شهریور افزود: در بازدیدهای مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده سازمان بازرسی کل استان فارس، مقرر شد شرکت ‌های پخش دارویی ظرف ۲۴ ساعت و با استفاده از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل توزیع خود، تمام شیرخشک‌های موجود در انبارها را در استان توزیع کنند.

او ادامه داد: توزیع محموله‌های شیرخشک‌های معمولی و رژیمی به صورت مداوم ادامه دارد و با پیگیری‌ سازمان غذا و داروی کشور، طی روزهای آتی شاهد افزایش میزان توزیع هستیم.

دکتر شرافت با بیان اینکه در شرایط کمبودهای مقطعی، برخی خانواده ها نیز سعی در تهیه این فرآورده‌ها بیشتر از نیاز همیشگی خود دارند، این امر را موجب تاخیر در رسیدن به شرایط عادی دانست.

مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اطمینان از افزایش میزان توزیع شیر خشک در روزهای اخیر، از خانواده ها خواست تا به میزان نیاز واقعی خود فرآورده های شیرخشک را تهیه کنند.

دکتر شرافت تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر پیگیری از شرکت ‌های پخش، به ‌طور جدی نیز در حیطه توزیع عادلانه شیرخشک ورود کرده و به صورت مستمر و روزانه، گزارش وضعیت توزیع شیرخشک را مورد بررسی و پایش قرار می‌ دهد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×