» آرشیو » روش های متنوع تامین مالی پروژه های فعال استان فارس پیگیری می شود
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:18895 | ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹

روش های متنوع تامین مالی پروژه های فعال استان فارس پیگیری می شود

پرتو جنوب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: روش های متعدد و متنوع تامین مالی در کشور وجود دارد که متناسب با پروژه ها و نیازهای بخش های اقتصادی درون استان، می‌توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، حسن شیخ نیا، عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان در شیراز افزود: اگر رویکردهای توسعه ای و حمایتی در استان تقویت و اصلاح شود با توجه به مزیت ها و ظرفیت های بالقوه درون استان، می‌توان انتظار داشت که در بازه زمانی معین و مشخص شاهد توسعه همه جانبه در استان باشیم.

وی ادامه داد: وجود ظرفیت های صنایع بالادستی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ، معادن غنی و پر جاذبه ، محصولات باغی و زراعی متنوع ، صنایع مادر مانند فولاد سازی ، آلومینیوم ، مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی و معدنی ، شهرک ها و نواحی صنعتی، دسترسی نزدیک و آسان به بازارهای هدف صادراتی و سایر زیرساخت های موجود، بیان گر این است که افق توسعه متوازن و پایدار در استان روشن است؛ بنابراین برای توسعه شتابان در این بخش ها فقط متکی بودن به منابع بانکی با توجه به محدودیت منابع در نظام بانکی، شتاب و برنامه های پیش رو را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به این که راه برون رفت و سرعت و شتاب دادن به توسعه و اجرای پروژه‌های مختلف مستلزم رویکردهای جدید در تامین مالی است، افزود: روش هایی همچون تشکیل شرکت های سهامی عام پروژه، استفاده از ظرفیت انواع اوراق و کمک گرفتن از شرکت های تامین سرمایه و سایر روش های تامین مالی که در کشور تجربه شده و ما به دنبال انتقال این تجارب موفق به استان فارس هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه به وصول مطالبات بانکی، گفت: باید بکوشیم که در کنار استفاده از ظرفیت‌های متنوع تامین مالی، موضوع وصول مطالبات را هم جدی بگیریم؛ چرا که در این صورت موجب تقویت منابع در استان خواهد شد و می توان شاهد همراهی بیشتر نظام بانکی بود.

بیشتر بخوانید:

اعتراض پارلمان بخش خصوصی فارس به مصوبه افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده کمیسیون تلفیق

شیخ نیا افزود: در حوزه بانکی هر کجا که نیاز به تفویض اختیارات است کمک کنیم که این اتفاق بیافتد.

وی اظهار کرد: در همراهی شبکه بانکی ممکن است نارسایی هایی در حمایت از تولید و توسعه، خصوصاً در بانک‌های خصوصی وجود داشته باشد که بایستی در جهت همراهی و حمایت بیشتر و تقویت انگیزه و مشارکت این بانک‌ها، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نمود و موانع پیش رو را مرتفع کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی از سیاست های دولت سیزدهم را تمرکز زدایی از مرکز دانست و ادامه داد: قطعاً همکاری بیشتر نظام بانکی می تواند به‌سرعت و شتاب بیشتر توسعه در استان کمک کرده و نفش آفرینی بالاتری داشته باشند.

شیخ نیا ادامه داد: مطلوب و برازنده استان فارس نیست که با وجود این همه ظرفیت و تمایل به سرمایه گذاری و پروژه های با پیشرفت فیزیکی در بخش های مختلف، رتبه پایینی در جذب منابع داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت نظام بانکی در استان و کشور به ویژه آن دسته از بانک‌هایی که رتبه های بالاتری در جذب منابع و در پرداخت تسهیلات، مشارکت در تامین منابع مورد نیاز فعالین اقتصادی، اشتغالزایی و دیگر بخش ها دارند، درخواست کرد: بانک هایی که در این مشارکت نقش کمتری داشته اند نسبت به اصلاح رویکردها و حمایت از توسعه و تولید و اشتغال و رفع نیازهای ضروری پیش بینی شده در قوانین بالادستی اقدام کنند.

شیخ نیا افزود: اگر به دنبال رفاه، امنیت پایدار، اشتغال مولد و پایدار و رفاه بیشتر جامعه هستیم این مسیر از طریق تولید و فعال شدن کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی مدرن و توسعه یافته و زنجیره‌ های ارزش و همچنین توجه به مزیت های گردشگری درون استان محقق می شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×