» شهرستان » تاکید بر سازمان‌دهی و ارتقای سطح کیفی خانه مسافرها در استان فارس
شهرستان
کد خبر:22592 | ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷

تاکید بر سازمان‌دهی و ارتقای سطح کیفی خانه مسافرها در استان فارس

پرتو جنوب

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تاکید کرد :

با افراد فاقد مجوز در خصوص خانه مسافرها تعارف ندارم

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس بر لزوم هرچه سریع‌تر سازمان‌دهی و ارتقای سطح کیفی خانه مسافرها در این استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه پرتو جنوب و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت‌اقلیدی در نشست فعالان خانه مسافرها ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ بابیان اینکه خاِنه مسافرها از جمله تأسیسات گردشگری هستند، اظهار کرد: افرادی که مایل هستند در این زمینه فعالیت کنند، برای دریافت مجوز به درگاه ملی مجوزها مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه فرآیند اخذ مجوز برای فعالیت خانه مسافرها بسیار ساده و آسان است، افزود: متأسفانه بسیاری از افراد از این موضوع بی‌خبر هستند و در سایه بی‌خبری به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمی‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین تصریح کرد: نظارت بر اماکن اقامتی بر عهده میراث فرهنگی به‌عنوان متولی حوزه گردشگری است.

ثابت‌اقلیدی با تأکید بر اینکه با اماکنی که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به فعالیت دارند، اعمال قانون می‌شود، خاطرنشان کرد: بازدیدهای نظارتی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی فارس از تمام واحدهای گردشگری در استان تشدید شده است و این بازدیدهای نظارتی به صورت شبانه‌روزی و سرزده انجام می‌شود.

براساس این گزارش ،نشست ساماندهی خانه‌های مسافر فارس ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مالکان و بهره‌برداران خانه مسافر استان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×