» سیاسی » تاکید بر مطالبه گری و تشریح اقدامات دولت سیزدهم توسط استاندار فارس
سیاسی
کد خبر:23092 | ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶

تاکید بر مطالبه گری و تشریح اقدامات دولت سیزدهم توسط استاندار فارس

پرتو جنوب

استاندار فارس در ضیافت افطاری با دانشجویان دانشگاه های استان، ضمن اینکه به تشریح اقدامات دولت سیزدهم در فارس پرداخت، از دانشجویان خواست روحیه مطالبه گری خود را که حق منطقی و طبیعی آنان است پرورش و گسترش دهند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ محمدهادی ایمانیه شامگاه دوشنبه ۲۰ فروردین در ضیافت افطاری جمعی از دانشجویان دانشگاه های استان ضمن تبریک سال جدید و قبولی عبادات روزه داران در ماه مبارک رمضان گفت: در آستانه عید بزرگ مسلمان ها هستیم؛ ما مسلمان ها سه عید بسیار بزرگ داریم عید فطر، عید قربان و عید غدیرخم. عید ملی و کهن ما نیز نوروز باستانی است که امسال نوروز و عید فطر در کنار هم قرار گرفته اند؛ این تقارن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم سال بسیار خوبی همه عزیزان در پیش رو داشته باشند.
استاندار فارس با تأکید براینکه مطالب مطرح شده از جانب تمام دانشجویان را یادداشت کرده ام، گفت: حق دانشجو این است که مطالبه گری کند پس این حق را نباید از دست بدهید احساس می کنم این مطالبه گری مقداری کم‌رنگ شده است. اگر جوان ایرانی از مطالبه گری با شور و شوق فاصله گرفت کشور آینده خوبی نخواهد داشت البته رعایت ادب و احترام همراه با کار کارشناسی در مطالبه گری ها باید در اولویت قرار داشته باشد.

وی، مطالبه گری منصفانه و کارشناسی شده را زمینه ساز پیشرفت کشور و رفاه بیش از پیش هم‌نوعان دانست و خاطر نشان ساخت: به سهم خود برای تحقق این موضوع در کنار شما خواهم بود؛ در این زمینه در جبهه شما هستم و مدیران هم، از جمله خودم موظف به پاسخگویی منطقی هستیم.

محمد هادی ایمانیه در ادامه سخنان خود، یکی از وظایف دانشجویان و جوانان را ارائه راه‌کارهای عملیاتی برای رفع مشکلات عنوان کرد و افزود: حق مردم است که از پیشنهادات، نوآوری ها، خلاقیت و ابتکارات شما استفاده کنند؛ به دفعات شاهد بوده ام که پیشنهادات گره بسیاری از مشکلات مردم را باز کرده است؛ مدیران هم وظیفه دارند از این پیشنهادات استقبال کنند.
وی ضمن اینکه مشاور جوان خود را مأمور کرد تا نظام پیشنهادات را ایجاد کند، افزود: این نظام می تواند در قالب یک سامانه الکترونیکی ایجاد شود تا دسترسی به آن راحت تر باشند؛ طبیعتا پیشنهادات کاربردی و عملیاتی دارای حق الزحمه هستند که تلاش می‌کنیم بخشی از آن را جبران کنیم.

تربیت نیروی جوان با تمرکز بر مهارت آموزی

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگر سخنان خود دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه فرهنگیان را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسیر آینده کشور با اثر پذیری از این دو دانشگاه ترسیم خواهد شد؛ تربیت نیروی جوان با توجه بر مهارت آموزی لازمه امروز جامعه است؛ پس به سمت افزایش تعداد هنرستان ها پیش می رویم تا آموزش همراه با مهارت آموزی بصورت ویژه توسعه یابد، همانند آنچه در دانشگاه فنی و حرفه ای صورت می پذیرد. معتقدیم تمام دانشگاه های ما باید فنی و حرفه ای باشند یعنی در کنار آموزش علوم تئوری بر آموزش عملی و حرفه ای هم توجه داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما باید به سمت دانشگاه های نسل سوم، چهارم و حتی پنجم گرایش پیدا کنند، تصریح کرد: باید از آموزش و پژوهش به تولید فناوری دست پیدا کنیم ؛ مادامی که این مُهِم محقق نشود آموزش ما ناقص است. تلاش میکنیم تا نواقص زیرساختی در دانشگاه ها را به حداقل برسانیم البته توقع دارم مدیران و مسئولین دانشگاهی با استفاده از ظرفیت بی نظیر مولد سازی در این موضوع پیش قدم شوند.

عضو هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت حمایت از انجمن های علمی سخن گفت و خاطر نشان ساخت: در اولین جلسه با روسای دانشگاه ها این مطلب را به یک تصمیم شفاف تبدیل می کنیم؛ تا امروز اکثرا مدعی حمایت از انجمن های علمی بوده‌اند اما تا زمانی که شکایت دانشجویان به گوش می رسد مفهوم این است که در این زمینه اقدامات مناسبی بویژه در حوزه اعتبارات انجام نشده است.

استاندار فارس موضوع عدم شناخت مسئولین اجرایی استان از دانشگاه ها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: عدم شناخت مسئولین را قبول ندارم اما می گویم در این حوزه شناخت کامل وجود ندارد؛ برای برطرف شدن این موضوع هم چند اقدام را در دستور کار قرار داده ایم؛ بعنوان اولین قدم دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه را در شهرک بزرگ صنعتی شیراز راه اندازی کردیم که دعوت میکنم دانشجویان عزیز از آن بازدید کنند و نقطه نظرات خود را برای بهبود عملکرد آن ارائه دهند.
وی به نمایشگاه های برگزار شده در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه هم اشاره کرد و اظهار داشت: توقع می رود شما از مسئولین دانشگاه خود مطالبه کنید تا این نمایشگاه ها بصورت منظم در محیط های علمی و اجرایی برگزار شود. اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هم موظف است با همکاری مجموعه روابط عمومی دانشگاه ها این نمایشگاه ها را رسانه ای کند تا مخاطبان و ذینفعان در جریان برگزاری آن قرار گیرند.
استاندار فارس در قسمت دیگر سخنان خود به موضوع کمرنگ شدن ایثار و فداکاری که جانب یکی از بانوان حاضر در جلسه مطرح شد اشاره کرد و افزود: ایثار و فداکاری شاید به نسبت نسل اول انقلاب پررنگ نباشد اما اینکه بگوییم جامعه از این مسیر دور شده واقعا بی انصافی است؛ من به شدت به جوانان و نوجوانان امیدوارم، همین که شما امروز در این جمع حضور دارید حاکی از دغدغه، ایثار و فداکاری شما نسبت به هم‌وطنان خود دارد.
وی با تاکید بر اینکه منتظر ارائه پیشنهادات عملیاتی و کاربردی جوانان و دانشجویان است، خاطر نشان کرد: اولین راه کارها باید برای افزایش امید، ایمان، اعتقاد و انگیزه برای کسب دانش و کسب مهارت با رویکردهای فرهنگی و معرفتی و انگیزشی باشد؛ البته پیشنهادات باید عملیاتی و قابل دسترسی باشند.
محمد هادی ایمانیه در ادامه از دانشجویان خواست تا از اساتید خود بویژه اساتید حوزه وزارت علوم درخواست کنند برای مواردی چون توسعه صنعت و کشاورزی، رونق گردشگری، ترویج علوم انسانی، کاهش معضلات اجتماعی از جمله کاهش طلاق، کاهش اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر، افزایش ازدواج راه کارهای عملیاتی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس تأکید کرد: ضرورت نگاه هنرمندانه به اقدامات رسانه ای

وی با اشاره به مشکلات مربوط به فضاهای سبز، ترافیک شیراز و سایر موضوعات شهری هم گفت: همه انتقادها در این زمینه درست است امااین که موضوع را کاملا رها کرده باشیم درست نیست؛ اقدامات خوبی در دست انجام است اما برای خودم برخی حوزه ها همچنان رضایت بخش نیست به همین جهت در جلسه های جداگانه با آقای شهردار و معاونین ایشان و شهرداران مناطق یازده‌گانه شیراز، شهردار شهر جدید صدرا، برخی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز موضوعات را به دفعات مطرح کرده ام و بنا دارم هفتاد سرتیتر را برای شهردار محترم ارسال کنم و جدول زمان بندی رفع این هفتاد موضوع را تا پایان سال جاری مطالبه کنم.
افزایش ظرفیت در رشته های پزشکی، مقابله جدی با زیر میزی و رشوه گیری، کمبود فضای درمانی و بهره برداری از تعدادی بیمارستان در آینده نزدیک، کارانه پرسنل بهداشتی و درمانی، تعرفه پرستاری، اولویت پژوهش و نوآوری، انتقال دانشگاه صنعتی شیراز، طرح درمان دانشگاه برای دانشجویان شیراز، عدم پیشرفت طرح تکام، تعادل در فعالیت های فرهنگی و آموزش و طرح گردشگری دانشجویی بخش دیگری از محورهای سخنان محمد هادی ایمانیه در جمع دانشجویان استان فارس بود.

اقدامات دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم است

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود برخی از اقدامات انجام شده در دوران دولت سیزدهم در استان فارس را عنوان کرد و گفت: بهره برداری از شش قطعه آزادراه شیراز به اصفهان یک اقدام ارزشمند و اثر گذار بود که نقش آن در کاهش تلفات ناشی از تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ کاملا محسوس بود.

آغاز عملیات اجرایی آزادراه شیراز بوشهر را در دستور کار قرار داریم. تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اشتغال در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱، بهره برداری از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شهر شیراز، تدوام عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان با فعالیت همزمان در هشت جبهه کاری، افزایش تولید میزان گندم، ایجاد ۱۰۰۰ فروشگاه عرضه محصولات اساسی مردم و کاهش واسطه ها با هدف کاهش قیمت اقلام مصرفی، کاهش تورم در مقایسه با سایر استان ها، اجرای عملیات قطار شیراز بوشهر و پیگیری برای ادامه آن تا عسلویه، بازسازی های جدی در تخت جمشید و برخی از بناهای تاریخی، افزایش پنج برابری گردشگران سلامت، پیگیری برای احداث بزرگترین مجموعه گردشگری کشور با سرمایه گذاری ۱۸ همت و پیشرفت طرح های نهضت ملی مسکن برخی دیگر از اقدامات انجام شده در دوران عمر دولت سیزدهم در استان فارس است که همگی برای رفاه و آسایش مردم عزیز انجام شده است.

علم و ایمان دو بال برای اوج بشریت

محمد هادی ایمانیه کسب بیش از ۲۰۰ رتبه برتر؛ اول، دوم و سوم توسط دستگاه های اجرایی استان در یکسال گذشته را اقدامی قابل توجه عنوان کرد و آن را حاکی از تلاش و پویایی در مجموعه ها برای خدمت رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: همه سخنان و حرف های ما به این سبب است که به آینده امیدوار باشید؛ کسب علم و مهارت کنید و در مراتب متعدد اجرایی استان و شهر خود را توسعه دهید و به کشور و مردم خدمت کنید.
وی ضمن اینکه از دانشجویان خواست ایمان و علم را در خود گسترش دهند و اظهار داشت: بنا به فرمایش شهید مطهری انسان با دو بال علم و ایمان می تواند پرواز کند و اوج بگیرد؛ مادامی که یکی از آن ها وجود نداشته باشد پرواز هم میسر نمی شود پس به خداوند متعال ایمان داشته باشید و سوء عملکرد امثال بنده را به حساب دین و اعتقادات، اسلام، خدا و پیامبر وی نگذارید چرا که این بزرگترین اشتباهی است که می توانید مرتکب شوید.
استاندار فارس افزود: ملاک دین داری و اسلام وجود نازنین حضرت علی علیه السلام است اگر توانستید به زندگی و عملکرد ایشان ایرادی وارد کنید توانسته اید به اسلام ایراد بگیرید؛ بنا به فرمایش بنیان گذار انقلاب اسلامی اگر همه ما به اسلام ناب محمدی عمل کنیم قطعا مدینه فاضله دنیا همین کشور و شهرما خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×