» آرشیو » تایید صلاحیت ۷۵۰ داوطلب جدید
آرشیو - سیاسی
کد خبر:19963 | ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۹

تایید صلاحیت ۷۵۰ داوطلب جدید

پرتو جنوب

در حالیکه تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید، جریان اصلاحات اعلام کرده که با چالش تعداد کم نفرات مواجه است. در مقابل جریان اصولگرا به نظر می رسد که با چالش تعداد زیاد افراد تایید صلاحیت رودررو است.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایسنا، امروز شورای نگهبان اعلام کرد که صلاحیت ۷۵۰ داوطلب دیگر را تایید کرده است. یک فعال سیاسی از احتمال لیست اصلاح طلبان و اعتدالیون خبر داد. وزیر کشور توصیه‌های انتخاباتی به سازمان‌های مردم‌نهاد داشت. ستاد انتخابات کشور مانور اجرای انتخابات را برگزار کرد. شب گذشته نیز شورای ائتلاف اصولگرایان نشستی برای بررسی فرایند انتخاب اعضای لیست خود را برگزار کرد.

تایید صلاحیت ۷۵۰ داوطلب دیگر

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت بیش از ۷۵۰ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: «تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند.»

سیر صعودی میل به مشارکت

سیدمحمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور مجموعه کشور گفت: «تاکنون تقریبا ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در کشور ایجاد شده و ۸۰۰ هزار نفر در شعبات برای دریافت رأی مردم حضور خواهند داشت که این تعداد به جز نیروی انتظامی است و بقیه افراد حاضر نیز به نوعی در حقیقت همت مردمی قلمداد می شوند.»

وی افزود: «هر اقدامی که برای انتخابات و اجرای درست آن لازم بود انجام داده و در دو ماه گذشته در نظرسنجی‌هایی که داشتیم مشخص شد میل مردم نسبت به مشارکت در انتخابات سیر صعودی داشته است.»

امکان انتشار لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالیون

محمدصادق جوادی حصار سخنگوی حزب اعتمادملی درباره جلسات برخی احزاب اصلاح‌طلب با اعتدال و توسعه و حامیان لاریجانی، اظهار کرد: «این جلسات برای بررسی شرایط سیاسی کشور برگزار می‌شود. این جلسات با حضور حزب کارگزاران، اعتماد ملی، ندای ایرانیان، اعتدال و توسعه و افراد نزدیک به علی لاریجانی برگزار می‌شود. اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم لیست بدهیم، ممکن است یک لیست با حضور ۱۰ یا ۱۵ نفر در تهران ارائه کنیم ولی خیلی بعید است که در شرایط فعلی بتوانیم لیست کامل بدهیم»

Print Friendly, PDF & Email
  • ×