» آرشیو » تقدیر رئیس جمهور از داوطلب سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:14610 | ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۷

تقدیر رئیس جمهور از داوطلب سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پرتو جنوب

در همایش کشوری تجلیل از دستاوردها و تکریم از فعالان نظام بهداشت کشور در دولت سیزدهم، داوطلب سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی رییس جمهور، تقدیر شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به این موضوع که سلامتی، محور توسعه است و مشکلات آن را نمی توان تنها در بخش سلامت رفع کرد، گفت: با جلب مشارکت آحاد جامعه برای حل مشکلات بهداشتی، حس مسؤولیت پذیری و هوشیاری مردم نسبت بـه سـلامت فـردی و جمعـی نمود می یابد.

دکتر «عباس رضاییان زاده» با اشاره به پیشتازی استان فارس در زمینه جذب و آموزش داوطلبان سلامت از سال ۱۳۷۰، به عنوان نخستین مجری این برنامه افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار داوطلب سلامت و هزار و ۵۰۰ داوطلب متخصص در اجرای برنامه های سلامت محور با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری دارند.

دکتر رضائیان زاده تغییر نقش دانشگاه های علوم پزشکی از مکانی برای تربیت ارائه دهندگان خدمات سلامت به مکانی برای توانمندسازی جامعه برای مشارکت در ارتقای سلامت خویش را از دیگر نتایج این برنامه برشمرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وظایف داوطلبان سلامت اظهار کرد: داوطلبان سلامت با شرکت مستمر در برنامه های آموزشی پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت، به یادگیری مفاهیم بهداشتی اولیه پرداخته و آموخته های خود را به خانوارهای تحت پوشش خود منتقل می کنند، همچنین این افراد همواره برای حفظ سلامتی خود و خانوارهای تحت پوشش تلاش می کنند.

او ادامه داد: از دیگر وظایف داوطلبان سلامت، می توان به جلب همکاری و مشارکت افراد محله برای رفع مشکلات مرتبط با سلامتی، ارتقای سطح سواد سلامت جامعه به ویژه مادران و تشویق خانوارهای تحت پوشش به استفاده از تسهیلات بهداشتی موجود و قابل دسترس اشاره کرد.

به گفته دکتر رضائیان زاده، پیگیری مراقبت های بهداشتی خانوارهایی که نیاز به مراجعه به پایگاه ها یا مراکز خدمات جامع سلامت دارند، همکاری در برنامه ها و طرح های بهداشتی ملی و منطقه ای و مشارکت در پژوهش های کاربردی از دیگر وظایف داوطلبان سلامت است.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: در راستای تجلیل از فعالان این حوزه، در همایش کشوری تجلیل از دستاوردها و تکریم از فعالان نظام بهداشت کشور در دولت سیزدهم، «حمیرا پیراحمدی» با ۳۲ سال سابقه فعالیت و همکاری در اجرای برنامه های بهداشتی، به عنوان داوطلب نمونه کشوری انتخاب و پس از ایراد سخنرانی در محل سالن اجلاس سران، در زمینه اهمیت فعالیت های داوطلبانه، از سوی رییس جمهور، انگشتری به رسم یادبود دریافت کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×