» اجتماعی » تجلیل از کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی استان فارس
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:22622 | ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۳

تجلیل از کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی استان فارس

پرتو جنوب

مدیرکل  تامین اجتماعی فارس اعلام کرد: بیش از ۵۱ درصد از جمعیت  استان تحت پوشش تامین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار  پرتو جنوب؛ مرتضی شریفی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی استان فارس در سال  ۱۴۰۲ با اشاره به مدیریت مدیرکل تامین اجتماعی فارس در تحولات مثبت حوزه کارفرمایان گفت: با مدیریت خوب این مجموعه تعاملات با گروه های اقتصادی در خصوص رفع مشکلات کارفرمایان و تولیدات استان به خوبی انجام شده است که این مجموعه اقدامات جای تقدیر و تشکر دارد.

شریفی با بیان اینکه  بیش از چند هزار واحد تولیدی و خدماتی در سطح استان فعالیت دارند عنوان کرد: واحدهای تولیدی به رشد اقتصادی استان کمک می کنند.

به گفته مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس حرکت چرخه های اقتصادی استان و  ارایه خدمات به مردم  توسط واحدهای تولید در شرایط جنگ اقتصادی شایان تقدیر و تشکر  از کارفرمایان است.

شریفی گفت: کارفرمایان در خط مقدم رشد اقتصادی استان قرار دارند که با اهمیت این موضوع همت مجموعه مدیریتی استان رفع مشکلات پیش روی آنهاست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس نیز در این آیین با بیان اینکه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه های حمایت از تولید و تعاون مورد توجه سازمان تامین اجتماعی قرار دارد گفت: بیش از ۵۱درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

ایرج نادری با بیان اینکه  این اداره کل میزبان تعداد کمی از کارفرمایان خوش حساب در آیین تجلیل بود افزود: شش درصد از جمعیت کشور در استان فارس ساکن هستند.

به گفته  مدیرکل تامین اجتماعی، در استان فارس بیش از ۷۵هزار کارگاه فعال ثبت شده و بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد تومان بدهی قطعی و برآوردی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی فارس به ثبت رسیده است که میزان بدهی های قطعی معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان است.

نادری با اشاره به اینکه در استان فارس بیش از ۲۴۰ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد  خاطر نشان کرد: ماهانه بالغ بر ۱۷۵۰ میلیارد تومان به حساب بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان واریز می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس  یادآور شد :میزان تعهدات کوتاه مدت در حدود ۸۰ میلیارد تومان  است که سازمان تامین اجتماعی در استان فارس ماهانه در حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند.

نادری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستایی وظایف و رسالت خود مبالغ قابل توجه ای را به حوزه درمان اختصاص می دهد  و به دنبال حمایت از بیمه شدگان در عرصه های مختلف است.

وی  همچنین از خوش حسابی کارفرمایان استان فارس قدردانی کرد و افزود: مسئولان استان فارس و در صدر آنها استاندار  فارس  به دنبال حمایت از کارگران و کارفرمایان است.

نادری تاکید کرد: رسالت سازمان تامین اجتماعی بر مبنای حل مشکلات کارفامیان و واحدهای  تولیدی استوار است.

او در پایان تصریح کرد: قوانین سازمان تامین اجتماعی در برخی حوزه ها نیاز به بازبینی بر اساس شرایط روز جامعه دارد.

محمد صادق حمیدیان جهرمی رِییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز با بیان اینکه سه جانبه گرایی باید بعنوان یک اصل در تامین منابع مالی صندوق تامین اجتماعی  وجود داشته باشد عنوان کرد: در مجموعه پرداختی های که باعث می شود سرمایه سازمان تامین اجتماعی تشکیل شود دولت، کارفرما و کارگر سهیم هستند .

او با بیان اینکه ریشه اساسی کارگر و کارفرما این است که ۹۹ درصد کارفرمایان امروز کارگران دیروز هستند عنوان کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی از یکدیگر جدا نیستند وجمعیت کارگری و تامین اجتماعی یک خانواده هستند.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×