» آرشیو » تحول در آموزش و پرورش بدون معلم و تربیت معلم منهای دانشگاه فرهنگیان ممکن نیست
آرشیو - سیاسی
کد خبر:17461 | ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۹

تحول در آموزش و پرورش بدون معلم و تربیت معلم منهای دانشگاه فرهنگیان ممکن نیست

پرتو جنوب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تحول در کشور بدون آموزش و پرورش و تحول در آموزش و پرورش بدون معلم و تربیت معلم بدون دانشگاه فرهنگیان ممکن نیست؛ دولت مردمی سیزدهم به اهمیت دانشگاه فرهنگیان واقف بوده و بر تقویت و حمایت از آن تاکید دارد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس؛ اسماعیل قزل سفلی صبح امروز در جریان بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان فارس در شیراز، افزود : محصول تلاش مجموعه اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان عزیز در دانشگاه فرهنگیان؛ پایه ریزی تمدن نوین اسلامی و ساختن هویت و فرهنگ ملت بزرگ ایران اسلامی است، بر همین اساس امروز شاهد هستیم که اهمیت این دانشگاه در سطوح مختلف درک شده است.

وی ادامه داد: آثار منفی و آسیب هایی که در نتیجه بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان در دوره گذشته شده به نظام آموزشی و آموزش و پرورش کشور وارد شده در آینده بیشتر خود را نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

استاندار فارس مطرح کرد: لزوم بازگشت جریمه های اخذ شده به استان

او اظهار کرد: حمایت دولت سیزدهم از دانشگاه فرهنگیان این فرصت را فراهم کرده تا بتوانیم یک ریل گذاری مناسب در خصوص فعالیت این دانشگاه داشته باشیم چرا که امروز همچنان برخی تفکرات گذشته به دانشگاه فرهنگیان در برخی مسئولان وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: در دولت قبل در خصوص دانشگاه فرهنگیان این نگاه حاکم بود که نیازی به وجود این دانشگاه نیست و به جای فعالیت این دانشگاه ، یک آزمون برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها برگزار می کنیم و برای پذیرفته شدگان را پس از طی یک دوره آموزشی به عنوان معلم راهی کلاس های درس می کنیم.

قزل سفلی گفت: ما در نظام تعلیم و تربیت صرفا به دنبال جذب نخبه علمی نیستیم بلکه به دنبال جذب نخبه علمی با روح و بن مایه تربیت هستیم و آن هم در غیر از دانشگاه فرهنگیان حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بنا است به جایگاه اصلی خودش برسد و برای اینکه این دانشگاه بتواند تمدن ساز شود در گام اول باید مورد توجه واقع شود که این اتفاق در دولت سیزدهم روی داده است و باید همه ظرفیت ها را برای کمک به این دانشگاه بسیج کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×