» آرشیو » تعطیلی ۱۰۷ مرکز غیر مجاز زیبایی در استان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:19035 | ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱

تعطیلی ۱۰۷ مرکز غیر مجاز زیبایی در استان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون

پرتو جنوب

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری و تلاش های کارشناسان اداره نظارت و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه، ۱۰۷ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز و شهرستان های استان شناسایی و تعطیل شده است.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» مردم را رکن اصلی و مطالبه گر در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه درمان، می توانند موضوع را با شماره تلفن های ۱۹۰ و ۱۸۱۹، به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

او با تاکید بر اینکه تمامی مکان‌ های ارایه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند، یادآور شد: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک اطمینان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

کشف قرص‌های متادون و ترامادول غیرمجاز در شیراز

دکتر شریفی با بیان اینکه شهروندان، فریب تبلیغات خدمات زیبایی پوست و مو را در فضای مجازی نخورند، ادامه داد: درصد بالایی از صفحاتی که در شبکه های مجازی تبلیغات خدمات زیبایی را انجام می دهند، اگر فاقد آدرس مشخص هستند، غیرمجاز است.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه درصد بالایی از تبلیغات سودجویانه و فریبنده نیز در مورد جراحی های زیبایی پوست و مو در فضای مجازی، گمراه کننده است و موجب می‌شود افراد متقاضی با مراجعه به این مراکز غیر مجاز، دچار عوارض جبران ناپذیری شوند.

او ادامه داد: تبلیغات فریبنده مراکز غیر مجاز در فضای مجازی، در شرایطی انجام می شود که در این مراکز برای انجام زیبایی از مواد غیرمرغوب استفاده می شود و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نیست.

دکتر شریفی یادآور شد: این اعمال زیبایی غیر مجاز، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ ها و حتی در منزل انجام می شود و شهروندان نباید جان و سلامت خود را به دست این گونه افراد سودجو و فاقد صلاحیت دهند.

او افزود: در مواردی، انجام لیفت ابرو توسط افراد بدون صلاحیت، موجب آسیب شدیدی شده، به نحوی که در آناتومی صورت وقتی آسیب به شریان های اصلی و اعصاب ایجاد شود، صدماتی ایجاد می کند که جبران پذیر نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایت وزارت بهداشت به شماره تلفن ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×