» شهرستان » تقویت فرهنگ شهروندی و شهر نشینی موجب  ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است
شهرستان
کد خبر:34259 | ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹

تقویت فرهنگ شهروندی و شهر نشینی موجب  ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است

پرتو جنوب

نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با سرپرست منطقه ۲ شهرداری مطرح کرد:

تقویت فرهنگ شهروندی و شهر نشینی موجب  ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تقویت فرهنگ شهرنشینی را یکی از پیش‌نیازهای تعالی جوامع توصیف کرد و گفت: با پرداختن به مولفه‌های اجتماعی و فرهنگی می‌توان به اهداف بزرگی جامه عمل پوشاند.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب ، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو ،آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با سرپرست شهرداری منطقه ۲ شهرداری  شیراز، رویکرد مدیریت شهری مبنی‌بر مقابله با فقر فرهنگی و نداشتن فرهنگ شهرنشینی را ارزشمند دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی است که می‌توان با برگزاری نشست‌های تخصصی با گروه‌های فرهنگی هنری و اجتماعی مورد تأیید که در راستای بررسی عوامل و پارامترهای پیشگیری و مقابله با ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند و همکاری با گروه‌های مذکور در راستای آموزش فرهنگ شهروندی و شهرنشینی در اماکن فرهنگی و ورزشی نظیر بوستان‌ها آسیب‌های اجتماعی فرهنگی را به حداقل رساند.

وی افزود: شهرداری منطقه ۲ می‌تواند طرح مذکور را پس از بررسی و مطالعه در یکی از بوستان‌های فعال و پویا که با استقبال خوب شهروندان همراه است، عملیاتی کند که پس از آن به سایر اماکن فرهنگی ورزشی و مناطق دیگر شهرداری نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اثربخشی برنامه‌ها و رویدادهای مذهبی فرهنگی را که بدون مطالعه و نیازسنجی جامعه هدف برگزار می‌شود، گذرا و ناچیز دانست و تصریح کرد: اینگونه برنامه‌ها در صورتی بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تأثیر خواهد داشت که همراه با مطالعه و نیازسنجی انجام شود.

آیت‌الله دژکام خواستار توجه بیشتر به ظرفیت‌های سرمایه‌های اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: پیوند مردم و مسئولان به تحکیم پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌انجامد.

وی تقویت فرهنگ شهرنشینی را یکی از پیش نیازهای تعالی جوامع دانست و اضافه کرد: با پرداختن به مؤلفه‌های اجتماعی و فرهنگی می‌توان به اهداف بزرگی جامه عمل پوشاند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی ادامه داد: طبق تعاملی که در سنوات گذشته با آموزش‌وپرورش انجام شده و نتیجه مثبت داشت، می‌توان مسئله آموزش فرهنگ شهرنشینی را از پایه ابتدایی در مدارس شروع کرد که بازخورد مثبت این روند در خانواده و سپس جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

وجود سکونتگاه‌های غیررسمی یکی از عمده مشکلات منطقه ۲ است

در ادامه این جلسه سیدکمال پاک فطرت، سرپرست شهرداری منطقه ۲ شیراز با ارائه گزارشی از وضعیت منطقه ۲ شهرداری شیراز در حوزه‌های جمعیتی و محدوده خدماتی اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات این منطقه، وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح منطقه است که از ۱۰ سکونتگاه غیررسمی که در سطح شیراز وجود دارد، تعداد شش سکونتگاه در منطقه ۲ است که اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس رسیدگی به مسائل فرهنگی اجتماعی در مناطق ذکر شده است.

وی افزود: با اجرای طرح‌های مختلف به‌دنبال رسیدگی به معضلات شهری نظیر حاشیه‌نشینی، معتادان متجاهر، ضایعات‌فروشی، ایمن‌سازی و مواردی از این دست هستیم.

سرپرست شهرداری منطقه ۲ شیراز با تاکید بر این موضوع که پروژه‌ای عمرانی دارای پیوست فرهنگی هستند، تصریح کرد: تقویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به همراه ساماندهی چالش‌های شهری در دستور کار ویژه مدیریت شهری شیراز قرار دارد و در منطقه ۲ نیز اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع داریم.

پاک‌فطرت از نگاه ویژه مدیریت شهری شیراز نسبت به مسائل معنوی خبر داد و خاطرنشان کرد: شورای ششم و شهردار کلان‌شهر شیراز تاکید دوچندانی بر گسترش مباحث ارزشی در جامعه به‌واسطه فعالیت‌های فرهنگی فاخر دارند و این رویکرد در دستور کار ویژه این منطقه گرفته است.

وی منطقه ۲ شهرداری را یکی از پهناورترین مناطق شیراز معرفی کرد و ادامه داد: با رهنمودهای حکیمانه نماینده ولی‌فقیه در استان و حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شخص شهردار کلان‌شهر شیراز چهره این منطقه متحول خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×