» شهرستان » تقویت ناوگان و تجهیزات ‌ایمنی و آتش نشانی کازرون
شهرستان
کد خبر:22937 | ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳

تقویت ناوگان و تجهیزات ‌ایمنی و آتش نشانی کازرون

پرتو جنوب

خودرو بنز ۱۰ تن، سِت نجات هیدرولیک و سِت دستگاه تنفسی و تجهیزات انفرادی سازمان آتش نشانی کازرون پس از بازسازی کامل و خرید، به ناوگان و تجهیزات آتش نشانی اضافه گردید.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، پشنگیان سرپرست سازمان گفت: خودرو سنگین بنز ۱۰ تن آتش نشانی و سِت نجات هیدرولیک پس از بازسازی کامل تجهیزات آن و خرید ۳ سِت دستگاه تنفسی و تجهیزات انفرادی و البسه ضد حریق به ناوگان این سازمان اضافه گردید.
پشنگیان با بیان این خبر گفت: به منظور بهسازی و آمادگی ناوگان ایمنی و آتش نشانی کازرون جهت مقابله با حوادث و شرایط اضطراری یک دستگاه خودرو سنگین بنز ۱۰ تن آتش نشانی این سازمان بازسازی کامل شد و به چرخه عملیاتی این سازمان اضافه گردید.
پشنگیان ادامه داد: خرید خودروهای آتش نشانی در شرایط فعلی بسیار پرهزینه بوده که با بررسی های کارشناسی بر روی خودروی فرسوده واحد موتوری شهرداری کازرون، تصمیم به بازسازی آن در جهت کاهش هزینه ها گردید.
پشنگیان ضمن تشکر ویژه از مهندس نوذری شهردار کازرون افزود: پس از پیگیری های مستمر و با موافقت هیئت مدیره سازمان، مساعدت شهردار محترم و معاونت اداری مالی شهرداری و تامین هزینه های لازم توانستیم این خودرو را با مبلغ ۱۲ میلیارد ریال بازسازی کامل کرده و در ناوگان آتش نشانی کازرون مورد استفاده قرار دهیم.
پشنگیان خاطر نشان کرد: ارزش واقعی یک دستگاه خودروی بنز ۱۰تن آتش نشانی استاندارد بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال می باشد که با این بازسازی مبلغ ۴۸ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی کازرون در ادامه از عملیات بازسازی و تعمیر یک دستگاه ست نجات هیدرولیک سازمان آتش نشانی خبر داد.
پشنگیان با اعلام اینکه نگهداری و بروزرسانی تجهیزات سازمان آتش نشانی یکی از مهمترین برنامه های این سازمان می باشد گفت: وجود تجهیزات به روز می تواند نقش موثر و به سزایی در زمان بروز حوادث داشته باشدبرهمین اساس این سازمان سعی دارد تا نسبت به خرید، تعمیر و بازسازی تجهیزات خود اقدام نماید.
پشنگیان با اعلام اینکه تجهیزات اطفای حریق و امداد و نجات به دلیل حجم بالای کار از استهلاک بسیار بالایی برخوردار می باشند گفت: این ست نجات هیدرولیک که در تصادفات جاده ای و نحوه رهاسازی می تواند کمک موثری به آتش نشانی نماید با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال بازسازی و تعمیر شده و به چرخه خدمت رسانی به شهروندان وارد شده است.
وی تصریح کرد: قیمت واقعی خرید یک دستگاه ست نجات هیدرولیک بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال می باشد.

پشنگیان در پایان گفت: با پیگیری های انجام گرفته از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور توانستیم ۳ سِت دستگاه تنفسی، ۲ سِت لباس عملیاتی ضد حریق، کلاه ضد حریق و دستکش ضد حریق با اعتبارات داخلی شهرداری کازرون تهیه کنیم و جهت نیاز آتش نشانان گرامی در عملیات های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×