» حوادث » تلاش ۴ ساعته آتش‌نشانان کازرون برای مهار انبار گوگرد
حوادث
کد خبر:26089 | ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸

تلاش ۴ ساعته آتش‌نشانان کازرون برای مهار انبار گوگرد

پرتو جنوب

آتش‌سوزی انبار بسته بندی گوگرد در کازرون در حالی مهار شد که این عملیات طاقت فرسا، حدود ۴ ساعت به طول انجامید.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط‌ عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، پشنگیان سرپرست سازمان پس از حضور در محل حادثه اعلام کرد: ساعت ۱۶ آتش سوزی انبار گوگرد در محدوده روستای کرونی بخش مرکزی کازرون به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد که بلافاصله اولین تیم عملیانی از ایستگاه شماره یک به محل حادثه اعزام شد.
پشنگیان ادامه داد:  در این انبار حدود ۷۰۰ تن گوگرد نگهداری می شد که در این حادثه حدود ۳۰ تن گوگرد دچار آتش سوزی شده بود و به دلیل حجم زیاد آتش و گاز حاصل از سوختن آن، تیم های عملیاتی دیگر از ایستگاه یک، دو و آتش نشانی دریس در محل حاضر شده و اقدام به سرد کردن محل دپوی گوگرد کردند.
پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در مورد جزئیات عملیات اطفاء حریق گفت: برای مهار آتش، علاوه بر ۵ خودروی اطفائی، از یک دستگاه لودر به منظور جداسازی و تخلیه بخشهایی از گوگردها استفاده شد.

بیشتر بخوانید:

 واژگونی وانت پیکان در جاده کازرون – کنارتخته

پشنگیان ضمن اشاره به گازگرفتگی چند تن از آتش نشانان گفت: در این عملیات به دلیل انتشار گاز حاصل از سوختن گوگرد و مسمومیت ناشی از آن، آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در محل حضور پیدا کرده و نسبت به اکسیژن رسانی به آتش نشانان اقدام کردند.
به گفته کارشناسان آتش‌نشانی، در بررسی اولیه صحنه حادثه، آتش‌سوزی در اثر بی احتیاطی خارج از محیط انبار ایجاد شده و پس از آن به انبار گوگرد سرایت کرده است.

 

Print Friendly, PDF & Email
  • ×