» آرشیو » تمدید ۳ ساله تفاهم نامه آبفا فارس با بانک توسعه اسلامی
آرشیو - شهرستان
کد خبر:18399 | ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۵

تمدید ۳ ساله تفاهم نامه آبفا فارس با بانک توسعه اسلامی

پرتو جنوب

در پی تمدید ۳ ساله مدت تفاهم نامه آبفا فارس با بانک توسعه اسلامی، جلسات پیش مناقصه ۵ پروژه از احجام باقی مانده در این تفاهم نامه برگزار گردید.

به دنبال تمدید ۳ ساله مدت اخذ وام از بانک توسعه اسلامی به منظور ایجاد تأسیسات فاضلاب در ۶ شهر استان فارس، جلسات پیش مناقصه ۵ پروژه از احجام باقی مانده در این تفاهم نامه با مضمون پرسش و پاسخ و شفاف سازی مناقصات مزبور، برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، علی جان صادق پور مدیرعامل این شرکت در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به اتمام مهلت موافقتنامه شرکت آبفا استان فارس با بانک توسعه اسلامی مبنی بر مشارکت این بانک جهانی در ایجاد تأسیسات فاضلاب ۶ شهر داراب، فسا، فیروزآباد، نی ریز، سپیدان و آباده، در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، قرارداد ۵ پروژه موضوع این تفاهم نامه که شامل تصفیه خانه فاضلاب سپیدان، فاز ۱ و ۲ شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر داراب و فاز ۱ و ۲ شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر فیروزآباد می باشد، بنا به دلایلی توسط بانک توسعه اسلامی فسخ گردید که با درخواست شرکت آب و فاضلاب استان فارس مبنی بر تمدید ۳ ساله مهلت اخذ تسهیلات از این بانک، با پیگیری های وزارت نیرو و وزارت اقتصاد و دارایی، بانک توسعه اسلامی موافقت خود را با این درخواست اعلام نمود.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس اضافه نمود: با موافقت بانک توسعه  اسلامی به منظور تکمیل باقیمانده پروژه های موضوع موافقتنامه، ۵ مناقصه جدید جهت اجرای شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهرهای فسا، داراب و فیروزآباد در دستور برگزاری قرار گرفت که طی روزهای گذشته جلسات پیش مناقصه این ۵ پروژه از احجام باقی مانده در این تفاهم نامه با مضمون پرسش و پاسخ و شفاف سازی مناقصات مزبور، برگزار گردید.

وی ادامه داد: علاوه بر این برگزاری ۳ مناقصه دیگر نیز به منظور احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرهای فسا و نی ریز با ظرفیت مجموع ۳۰۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز و همچنین تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سپیدان با ظرفیت ۴۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز نیز در حال اخذ مجوز از بانک توسعه اسلامی می باشد.

لازم به توضیح است: بر اساس توافقنامه شرکت آبفا فارس و بانک توسعه  اسلامی طی سنوات گذشته، مقرر گردیده بود تا ۶ تصفیه خانه با ظرفیت کل ۶۴۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز و همچنین ۵۴۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در قالب ۱۶ پروژه با اعتبار ۱۴۳/۷۷ میلیون یورو در شهرهای آباده، سپیدان، داراب، فسا، فیروزآباد و نی ریز اجرا  گردد. از تعداد ۱۶ پروژه تعداد ۶ پروژه تکمیل و یا دارای پیشرفت بیش از ۹۰ درصد می باشد. قرارداد احداث تصفیه خانه فاضلاب فیروزآباد نیز در سال جاری منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل طرح ۵۰ درصد می باشد که به منظور تکمیل پروژه های باقیمانده و نیمه تمام، برگزاری ۸ مناقصه در دست اقدام می باشد و  انشاءا… به زودی با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×