» آرشیو » ورود توده گرد و خاک در غرب و جنوب کشور
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:1837 | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۷

ورود توده گرد و خاک در غرب و جنوب کشور

پرتو جنوب

طی سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب، وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و یا نفوذ توده گردو خاک انتظار می‌رود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و نیز در ارتفاعات و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

در شمال غرب غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز تا سه روز آینده وزش باد پدیده حاکم است، گاهی وزش باد شدید در این مناطق باعث خیزش گردوخاک نیز می‌شود سه شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و مناطقی از مرکز کشور همچنین در غرب سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در برخی مناطق ریزش تگرگ نیز انتظار می‌رود.

چهارشنبه گستره بارش در نیمه شمالی کشور است به طوری که مناطقی از غرب و شمال غرب نواحی مرکزی کشور دامنه‌های جنوبی البرز سواحل خزر و شمال شرق رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه در نوار شمالی کشور شامل مناطق شمالی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ارتفاعات رشته کوه البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد.

جمعه بارش به شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و غرب سواحل خزر محدود می‌شود.

طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و گاهی گردوخاک و یا نفوذ توده گردوخاک از کشور عراق و شمال عربستان انتظار می‌رود و سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود سه شنبه و چهارشنبه مرکز و غرب خلیج فارس متلاطم و مواج می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×