» آرشیو » توسعه همکاری های علمی، آموزشی و گردشگری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و بصره
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:19013 | ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۸

توسعه همکاری های علمی، آموزشی و گردشگری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و بصره

پرتو جنوب

نشست هم اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز صبح امروز با روسای دانشکده های دانشگاه دولتی بصره برگزار شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از برگزاری این نشست هم اندیشی را توسعه همکاری های علمی، آموزشی و گردشگری سلامت عنوان کرد و افزود: در این نشست پس از تبادل نظر، ارایه پیشنهادات و تجربه های این دو مرکز آموزش عالی، روسای دانشکده های دانشگاه دولتی بصره خواستار اعزام دانشجو در خصوص آموزش در رشته های پزشکی، پرستاری و نیز میزبانی دانشگاه دولتی بصره برای حضور اعضای هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز برای آموزش دانشجویان عراقی شدند.

بیشتر بخوانید:

 به میزبانی علوم پزشکی شیراز؛ چالش های دانشگاه های علوم‌ پزشکی کلان منطقه ۵ کشور در حوزه غذا و دارو بررسی شد

دکتر «سید وحید حسینی» ادامه داد: تشکیل کارگروه همکاری ها متشکل از نمایندگانی از دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و بصره و ایجاد تفاهم نامه ای در زمینه برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی دفتر شیراز در بصره برای اعزام بیمار از بصره به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین اعزام دانشجویان دانشگاه بصره برای گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت در شیراز، از دیگر مصوبات این نشست هم اندیشی بود.
دکتر «سید حسن سراج» معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص این نشست گفت: علاوه بر رییس دانشکده پزشکی، داروسازی و پرستاری، جمعی از مسوولان بیمارستان «الکفیل» کربلا و مرکز تحقیقات سلول های بنیادی بغداد نیز در این نشست، خواستار همکاری در زمینه های درمانی و پزشکی بازساختی و مرکز تحقیقات مرتبط با سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.
در نشست هم اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با روسای دانشکده های دانشگاه دولتی بصره، «رضا ملکی» رایزن فرهنگی سرکنسولگری ایران در بصره نیز، حضور داشت.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×