» شهرستان » توقیف ۶ دستگاه و ۱۱۰ رنگ موی غیرمجاز در آرایشگاه های زنانه کازرون
شهرستان
کد خبر:22616 | ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۹

توقیف ۶ دستگاه و ۱۱۰ رنگ موی غیرمجاز در آرایشگاه های زنانه کازرون

پرتو جنوب

۶ دستگاه غیرمجاز زیبایی و ۱۱۰ تیوب رنگ موی تاریخ مصرف گذشته، در بازدید کارشناسان سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون از آرایشگاه های زنانه کشف و توقیف شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، مهندس اکرم عفیفیان با اشاره به تشدید نظارت بازرسان بهداشتی از آرایشگاه های زنانه، گفت: با توجه به شلوغی آرایشگاه ها در روزهای پایانی سال، بازرسان سلامت محیط مواردی مانند رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و تجهیزات کار، تاریخ رنگ موهای مورد استفاده و استفاده از دستگاه های غیرمجاز زیبایی در این اماکن را بررسی می کنند.

او با بیان اینکه دستگاه های توقیف شده شامل تاتو، میکروبیلدینگ و دستگاه پاکسازی صورت با عنوان فیشیال بوده است، افزود: استفاده از این دستگاه ها، دخالت در امور پزشکی و تخلف محسوب می شود و در صورت مشاهده اینگونه تخلفات، پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی ارجاع می شود.

وی ضمن توصیه به شهروندان در زمینه اطلاع رسانی موارد تخلفات بهداشتی به سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ارسال نامه به اتحادیه صنف آرایشگران در زمینه معرفی اعمال غیرمجاز زیبایی، خبر داد.

برای اطلاع از لیست اعمال غیرمجاز زیبایی در آرایشگاه ها به آدرس الکترونیکی (https://kazeroon.sums.ac.ir/Zspy) مراجعه کنید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×