» شهرستان » ثبت ۲۲ وقف جدید در فارس به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان
شهرستان
کد خبر:32179 | ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶

ثبت ۲۲ وقف جدید در فارس به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان

پرتو جنوب

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس :

ثبت ۲۲ وقف جدید در فارس به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان

ساخت بزرگترین پرورشگاه موقوفه کشور در شهر صدرا دارای پیشرفت ۵۰ درصدی است

هفت وقف از شانزدهم ربیع الاول آغاز شده و به دلیل همزمانی با هفته وحدت در تمام بقاع متبرکه برنامه‌های مختلف فرهنگی به این مناسبت در حال برگزاری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب،مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس  با بیان این مطلب در نشست خبری به مناسبت هفته وقف گفت: در شیراز و تعدادی از شهرستان‌های استان، ۲۲ وقف جدیدبه ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان وقف شده است.

حجت الاسلام موسوی افزود: کمک به نیازمندان و مستمندان، ساخت حوزه‌های علمیه، اطعام عزاداران حسینی، ساخت و مرمت مساجد و حسینیه ها، کمک به بیمارستان سرطانی و بیماران مرتبط با سرطان وکمک به ساخت مراکز آموزشی و علمی از مهم‌ترین نیات واقفان است.

وی با اعلام برنامه های هفته وقف  اعلام کرد: سه شنبه سوم مهر در مراسمی از واقفان و همراهان اوقاف فارس و اصحاب رسانه در مسجد نصیر الملک تجلیل می‌شود.

وی بیان داشت: با کمک واقفان بزرگترین پرورشگاه کودکان اوقاف کشور در شهر صدرا در حال ساخت است که اعتبار در نظر گرفته شده حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طی سه سال آینده افتتاح خواهد شد .

وی  از رفع اختلاف موقوفات فارس با منابع طبیعی خبر داد و افزود: همچنین ۱۱۲ مورد بین اوقاف و منابع طبیعی استان با ۵ هزارو ۳۰۹ هکتار زمین رفع اختلاف شده و طی یک سال گذشته هزارو ۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات مرتبط با ۲۴ هزار و ۹۴۷ هکتار زمین گرفت هشده است.

به گفته حجت الاسلام موسوی  حدود هشت سال است با اداره کل منابع طبیعی در بحث اراضی و اجرای قانون حدنگار  همکاری می کنیم بطوری که حدود دو سال متوالی در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲  در تثبیت موقوفات رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

مدیرکل اوقاف فارس با تصریح بر اینکه استان فارس یک استان پهناور بوده مدیریت در این استان دشوار است،  خاطر نشان کرد: در استان فارس ۳۳ اداره اوقاف وجود دارد، قطعا دارای نواقصی  هستیم در راستای برطرف کننده  نواقص انقادپذیر نیز هستیم.

به گفته حجت الاسلام موسوی بیش از هزار و ۴۰۸ بقاع متبرکه در استان وجود دارد  که بیش از ۲۰۰ هزار رقیه موقوفات در سطح استان وجود دارد

خبرنگار،مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×