» اجتماعی » جایزه ویژه فارس در جشنواره بین الملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی تعیین می شود
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:26525 | ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

جایزه ویژه فارس در جشنواره بین الملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی تعیین می شود

پرتو جنوب

 پیش بینی برنامه‌های جنبی و پیش رویدادها در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس ازتعیین جایزه ویژه فارس در جشنواره بین الملی چندرسانه‌ای میراث‎ فرهنگی خبر داد و گفت: تعیین جایزه ویژه فارس با موضوع میراث فرهنگی در جشنواره بین الملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به زودی انجام می شود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس؛ محمد ثابت اقلیدی در نخستین جلسه هم اندیشی با روسای تشکل ها وصنوف و فعالان حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس پیرامون برگزاری سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی در شیراز گفت: برنامه‌های جنبی و پیش رویدادها در استان فارس و برنامه‌ریزی نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با برگزاری این جشنواره بین المللی در شیراز پیش بینی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: فراخوان جایزه ویژه فارس در رویداد جشنواره بین الملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی با هدف ارسال آثار مرتبط با میراث‌فرهنگی طراحی می شود تا با حضور موثر هنرمندان، عکاسان و پژوهشگران و فعالان فضای مجازی تولیدکننده آثار این استان و ظرفیت‌ها و توانمندی های تاریخی، فرهنگی و هنری و گردشگری آن به شایستگی معرفی شود.
او با بیان اینکه جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی پاییز امسال در شیراز برگزارمی‌شود به تشکیل دبیر خانه جشنواره و آغاز به کار کمیته های تخصصی این جشنواره بین المللی اشاره کرد و گفت: برگزاری پیش نشست های تخصصی و ترویج و پروموت جشنواره در قالب نشست ها همچنین شناسایی فرصت های همکاری بین ‏المللی و تحقق این فرصت ها، آماده‌سازی مکان‌ها برای اجرای هنرهای نمایشی و آثار موسیقایی و برنامه های فرهنگی و…. از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال تا کنون استان فارس به کانون برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی تبدیل شده که این موضوع تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری استان داشته است.
ثابت اقلیدی ادامه داد: برای نمونه رویداد بین المللی تذهیب همزمان با هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در شیراز برگزار شد همچنین در هفته صنایع دستی هم دو شهر شیراز و آباده میزبان رویداد ملی بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان این که برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری در این استان در اولویت و دستور کار است افزود: با توجه به اقدامات انجام شده وبرگزاری برنامه های پیش رو فارس به کانون رویدادهای ملی و بین المللی تبدیل می شود.
بنابر این گزارش نخستین جلسه هم اندیشی سومین جشنواره بین المللی چند رسانه میراث فرهنگی با روسای صنوف و تشکل ها همچنین فعالان بخش های دولتی و خصوصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس برگزار شد و شرکت کنندگان در این جلسه به بیان دیدگاه های خود در خصوص هر چه بهتر برگزاری این جشنواره در شیراز و ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های استان پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×