» آرشیو » افتتاح جایگاه و امکانات زیارتی نابینایان در حرم مطهر شاهچراغ(ع)
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:15603 | ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۴

افتتاح جایگاه و امکانات زیارتی نابینایان در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

پرتو جنوب

جایگاه زیارتی نابینایان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) افتتاح و امکان حضور نابینایان و کم بینایان در جوار این حرم مطهر میسر شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس؛ به همت و اهتمام تولیت آستان محمدی و احمدی و معاونت علمی آموزش و پژوهشی این آستان، برای اولین بار در کشور امکان حضور نابینایان و کم بینایان در جوار حرم مطهر و شریف حضرت احمد بن موسی(ع) میسر شد.
در مراسم افتتاح این جایگاه که با حضور تولیت احمدی و محمدی، معاون علمی، آموزشی و پژوهشی آستان مقدس شاهچراغ(ع)، مدیرکل بهزیستی استان فارس، رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد از قرآن، زیارتنامه حضرت شاهچراغ و ادعیه به خط بریل رونمایی شد.
شایسته نیا مدیر عامل موسسه نابینایان توانگران، کارآفرین گفت: این اقدام ارزشمند تولیت، بستر مناسبی برای حضور و زیارت در حرم مطهر را برای عزیزان نابینا و کم بینا فراهم خواهد کرد و با توجه به تأمین هزینه‌های قرآن با خط بریل برای نابینایان و کم بینایان این امر کمک شایانی خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: زیارت آسان و تسهیل خدام در زیارت نابینابان و کم بینایان، خاطره ای خوش و ماندگار را در ذهن ایشان رقم خواهد زد.
هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس در آیین افتتاح پرتو مهر با تشکر از اهتمام تولیت احمدی و محمدی و همچنین نگاه ارزشمند معاون علمی، پژوهشی و آموزشی حرم مطهر احمد موسی(ع) به تسهیل حضور نابینایان و کم بینایان در حرم شریف شاهچراغ، آن را اقدامی تشویقی برای حضور در حرم شریف احمدی و محمدی دانست.
وی گفت: گامی بلند در تحقق قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در شیراز برداشته شده و انجام تفاهم نامه با حرم مطهر، از اقدامات ثانویه خواهد بود که نیاز به کار کارشناسی و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی خواهد داشت.
هوشیار خاطرنشان کرد: نوزدهمین همایش ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی و اقدام مشترک خدام کوچک برای حضور در حرم شریف احمدی و محمدی گام هایی است که در راستای اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی گروه هدف برداشته شده است.
وی اجرای مناسب سازی و مبلمان مناسب سازی شهری را خواسته بحق افراد دارای معلولیت دانست و گفت: اقدامات متعددی انجام گرفته اما نیاز به مشارکت و همیاری سایر دستگاه ها دارد.
محسنی معاون علمی، پژوهشی و آموزشی حرم مطهر احمد موسی کاظم علیه السلام در این آیین گفت: حضور افراد دارای معلولیت در حرم مطهر، باعث رونق و معنوی تر شدن این مکان مقدس خواهد شد و نگاه تسهیل و آسان تر شدن زیارت برای افراد دارای معلولیت از برنامه های حرم مطهر احمد موسی کاظم علیه السلام است. همچنین برگزاری جلسه آموزشی جهت یابی به مناسبت روز عصای سفید و تفاهم نامه با بهزیستی و ایجاد جایگاه زیارتی برای عزیزان نابینا و کم بینا از جمله اقدامات عملی برای این عزیزان است.
وی در ادامه ضمن دعوت از خیرین جهت مشارکت در مناسب سازی حرم مطهر ویژه افراد دارای معلولیت گفت: برنامه های آموزشی خاص و راه اندازی استودیو تولید کتاب صوتی و مجازی ویژه نابینایان و کم بینایان از جمله برنامه های آتی حرم مطهر است.
جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای حرم مطهر گفت: ماه گذشته در این مکان شریف اعزام اعضای ورزشکاران پرافتخار به مسابقات پارااسیایی هانگژو را داشتیم و در این مکان مقدس همه ۱۲ ورزشکار اعزامی استان فارس هم قسم شدند تا تمام اهتمام و تلاش خود را برای اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی به کار بندند و معنویت و ورزش در کنار باعث شد ورزشکاران مسابقات پارااسیایی، مقام دوم این رقابت ها کسب کنند و استان فارس و هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس نقش و سهم پررنگ و درخشانی در این رقابت ها داشتند.
وی افزود: ایجاد روحیه نشاط  و امید آفرینی در کنار ورزش و معنویت شکل می گیرد و توسعه مناسب سازی و امور فرهنگی هدفمند و برنامه های جمعی با پیوست های فرهنگی امید آفرین خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×