جهاد کشاورزی فارس، نخستین نهاد پیشگام در پیوستن به پویش ملی مدیریت انرژی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در راستای ایجاد همافزایی میان بخشهای تولیدی و خدمات انرژی، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به عنوان نخستین نهاد اثربخش توسط مدیریت برق، رسماً به «پویش ملی ۲۵ درجه» جهت مدیریت هوشمندانه مصرف انرژی پیوست.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احد بهجت حقیقی گفت: در نشست تخصصی با میان مدیرعامل برق شیراز بر اهمیت حیاتی این همکاری در حفظ پایداری شبکه برق استان تأکید کرد. این دیدار که با رویکردی نو در مدیریت منابع انجام شد، نشاندهنده اولویتبندی مدیریت برق برای ورود به بخشهای کلیدی تولید است، به طوری که جهاد کشاورزی به عنوان اولین سازمان، نقش پیشگام را در این زنجیره مدیریت مصرف بر عهده گرفت.
توسعه فرهنگ مصرف هوشمند در بخش کشاورزی
وی عنوان کرد: هدف از این همکاری، فراتر از یک مشارکت اداری ساده، ایجاد یک تحول رفتاری در میان کشاورزان استان است. از طریق این پویش، سازمان جهاد کشاورزی متعهد شده است تا با بهرهگیری از ظرفیتهای ترویجی خود، کشاورزان را به استفاده از تجهیزات مدرن و کممصرف تشویق کرده و روشهای مدیریت هوشمندانه بار الکتریکی را در مزارع و گلخانهها آموزش دهد. این اقدام میتواند فشار ناشی از اوج مصرف را به شدت کاهش داده و امنیت انرژی را در فصول حساس سال تضمین کند.
همافزایی برای پایداری اقتصادی و محیط زیستی
بهجت حقیقی اظهار کرد: ورود بخش کشاورزی به پویش ۲۵ درجه، گامی بلند در جهت مدیریت بحرانهای اقلیمی و کمآبی است. با مدیریت درست انرژی، نه تنها هزینههای تولید برای کشاورزان کاهش مییابد، بلکه با جلوگیری از اتلاف انرژی، پایداری اقتصادی در زنجیره تأمین محصولات کشاورزی استان فارس نیز تقویت خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: این همکاری مشترک، الگویی جدید از مدیریت بحران در سطح استان فراهم میکند که در آن، نهادهای زیربنایی کشاورزی و مدیریت انرژی، در کنار هم برای مقابله با چالشهای نوین و ارتقای بهرهوری ملی تلاش میکنند.
انتهای پیام/
