» شهرستان » وزیر کشور دستور داد: حذف ساختمان مخابرات در کنار عمارت دیوانخانه شیراز
شهرستان
کد خبر:26457 | ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹

وزیر کشور دستور داد: حذف ساختمان مخابرات در کنار عمارت دیوانخانه شیراز

پرتو جنوب

با پی گیری مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در جریان بازدید احمد وحیدی وزیر کشور از عمارت دیوانخانه در شیراز ، او بر آزاد سازی عرصه تاریخی عمارت دیوانخانه دستور داد و تاکید کرد؛ ساختمان های مزاحم به ویژه ساختمان مخابرات در این محوطه تاریخی حذف شود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، احمد وحیدی گفت: عمارت دیوانخانه یکی از بناهای با ارزش تاریخی در شهر شیراز است که باید ساختمان مزاحم در کنار این بنا حذف شود.
او افزود: قبلا شهرداری برخی از بناهای مزاحم در این محوطه را تملک و حذف کرده است و هم اکنون باید ساختمان مخابرات در این مجموعه هم تخریب و حذف گردد.
وزیر کشور با بیان اینکه با حذف و تملک ساختمان های مزاحم، مجموعه های تاریخی در بافت ها به یکدیگر متصل می شود گفت: عمارت تاریخی دیوانخانه در دل پروژه بازآفرینی محور زندیه قرار گرفته است و به طور حتم با اجرای این پروژه و احیا آثار دربافت تاریخی بازآفرینی واقعی اتفاق می افتد.
بنابر این گزارش با پی گیری های مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس عمارت دیوانخانه که یکی از بناهای دوره زندیه در شیراز است پس از دو دهه در نوروز امسال بازگشایی و به یکی از جاذبه های گردشگری شیراز تبدیل شد و مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×