» اجتماعی » حذف شرط پایان خدمت برای ورود دانشجویان به فضای کسب و کار
اجتماعی
کد خبر:25465 | ۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹

حذف شرط پایان خدمت برای ورود دانشجویان به فضای کسب و کار

پرتو جنوب

وزیر اقتصاد از حذف شرط پایان خدمت برای دانشجویانی که قصد ورود به فضای کسب و کار را دارند، خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت در خصوص مصوبات امروز هیات دولت گفت: در راستای اجرای حکم قانون بهبود محیط کسب و کار که بر اساس آن دولت مکلف شده بود که شرایط سخت، دشوار و غیرضروری را از مجوز‌های کسب و کاری که مصوبه هیات وزیران داشتند بردارد و کار را برای فعالان و کارآفرینان تسهیل کند اولین مصوبه هیات دولت درمورد حذف شرایط سخت و غیرضرور پیرامون حذف ۱۵ مورد از شرایط دولت‌های قبل بود.

وی ادامه داد: از جمله در مورد مجوز‌های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بود که حداقل سن حذف شد، حداقل مدرک، سابقه، مساحت دفتر، عبارت محل مناسب و همه عبارت‌هایی که می‌توانست موانع ذوق و سلیقه‌ای ایجاد کند حذف شد. همچنین درمورد راهنمای گردشگری یا همان تورلیدر حذف سن و سابقه داشتیم.

خاندوزی تصریح کرد: از همه مهمتر برای دانشجویانی که هنوز سربازی نرفته‌اند و معافیت تحصیلی دارند از این پس خواهند توانست همه مجوز‌های کسب و کاری که بر اساس مصوبات پیشین دولت‌ها نمی‌توانستند کسب کنند، بگیرند و این فضا برای دانشجویانی که قصد کار و فعالیت اقتصادی دارند باز شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×