» آرشیو » نقض حریم آب شرب کازرون از شایعه تا واقعیت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:15384 | ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۷

نقض حریم آب شرب کازرون از شایعه تا واقعیت

پرتو جنوب

با نزدیک شدن به فصل انتخابات در شهرستان کازرون، دستاویزهای همیشگی کاندیداها از قبیل تونل، سد و حریم آب شرب که سالهاست عده ای از مردم را با این الفاظ بازی داده و به اهداف خودشان رسیده اند، دوباره نقل محافل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، چند روزی است که افرادی معدود، بازی تکراری حریم آب شرب را آغاز کرده اند و بی شک بدیهی ترین وظیفه رسانه ها، روشنگری و پیشگیری از اغفال مردم توسط افراد مغرض و منفعت طلب می باشد.
برای روشن شدن ماجرا، نشستی داشتیم با مهندس رضا نوذری، شهردار کازرون و با بررسی های به عمل آمده، به حقایقی دست یافتیم که به طور مستند در اختیار شهروندان محترم کازرون قرار می دهیم و قضاوت را به خود مردم می سپاریم.
در تصویر اول همانطور که ملاحظه می فرمایید دو پلاک ۷۹۶ و ۷۹۷ مشخص شده است. پلاک ۷۹۶ که به شکل مثلث در تصویر دیده می شود، به مساحت بیش از ۳۵۶ مترمربع متعلق به مالک است. مجوز مسکونی این پلاک توسط کمیسیون ماده ۵ صادر شده است.
پلاک ۷۹۷ که به شکل مستطیل مشخص شده با کاربری فضای سبز بوده که شهرداری طی مراحل قانونی، این پلاک را تغییر کاربری داده و به تجاری تبدیل نموده و به ده واحد تجاری تفکیک شده است که ۲ واحد آن را به مساحت حدود ۱۵۰ متر با پلاک ۷۹۶ مثلثی شکل مالک -که در محدوده فضای سبز شهرداری واقع شده بود- تعویض کرده است تا بتواند مقابل زمین های تجاری، بلوار و فضای سبز  را به طور کامل احداث نماید که عملیات ساخت فضای سبز از هفته آینده آغاز می شود و  حریم آب شرب برای همیشه محفوظ می ماند.
لذا ذکر چند نکته برای روشن شدن و قضاوت مردم لازم است:
اول:  در سال ۱۴۰۱ دو استعلام جداگانه توسط شهرداری برای مشخص نمودن قرار گرفتن پلاک های مذکور در حریم آب شرب انجام شده که جواب هر دو استعلام منفی بوده است.
دوم:  در سال ۱۴۰۲ پرونده مذکور برای تغییر کاربری به کمیسیون ماده ۵ استان رفنه و کمیسیون ماده ۵ با عنایت به جواب منفی استعلام، با تغییر کاربری موافقت نموده است.
سوم: در حال حاضر که مشخص شده شاید قسمتی از یک یا ۲ واحد تجاری از ده واحد پلاک مذکور، در حریم آب شرب باشد، این موضوع قابلیت بررسی و مذاکره با مالک را دارد و مالک هم از کسانی است که مشغول انجام پروژه ای عمومی با بودجه شخصی برای اهدا به مردم شهر می باشد.
و در آخر باید ذکر کنیم که تمام مراحل کار، توسط شهرداری بصورت قانونی انجام شده و توسط شورای اسلامی شهر  و باز هم براساس استعلام صورت گرفته، انجام شده و شهردار کازرون فقط براساس قانون عمل کرده است و در تمامی پروانه های صادر شده، ذکر شده است که از چاه جذبی استفاده نشود و مالکین موظف هستند ملک خود را به سیستم فاضلاب شهری متصل نمایند.

تصویر مربوط به موقعیت زمین ها، پاسخ استعلام ها و سند ملک مزبور که جهت روشن شدن اذهان عمومی در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته است:

گزارشگر: الهام ضرغام

Print Friendly, PDF & Email
  • ×