» آرشیو » اجرای سیاست های ابلاغی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی فارس
آرشیو - شهرستان
کد خبر:3738 | ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۲

اجرای سیاست های ابلاغی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی فارس

پرتو جنوب

حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تامین اجتماعی

در راستای تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جشن فرزند آوری و ازدواج کارکنان تامین اجتماعی به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس و با حضور مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس و خانواده کارکنان تامین اجتماعی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، مهرزاد اکبرپور مدیر کل هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی در حاشیه برگزاری این جشن طی گفت و گویی درباره سیاست های تشویقی این سازمان درخصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: منویات رهبری و قوانین بالادستی بر ازدواج و فرزند آوری تاکید دارند که طبق این قانون، وظایفی برای سازمان تامین اجتماعی تعریف شده است.


اکبرپور با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی و دولت مردمی سیزدهم تکالیف و بسته های تشویقی در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت لحاظ شده است افزود: بسته های تشویقی در ارتباط با بیمه شدگان تامین اجتماعی مشخص شده که هدیه ازدواج به بیمه شدگان تامین اجتماعی از جمله این موارد است.
مدیر کل هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مسایل رفاهی و تاکید بر افزایش سرانه رفاهی کارکنان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بحث امتیاز دهی وام مسکن، داشتن فرزند برای بیمه شدگان امتیازهایی در نظر گرفته شده است.
اکبرپور تصریح کرد: داشتن فرزند هیچ محدودیتی برای بیمه های اجباری نیست و در پرداختن حق بیمه، نیاز به پرداخت وجه اضافی نیست و بیمه شدگان با همان حق بیمه اولیه می توانند تمام فرزندان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند.
او با اشاره به اینکه خدمات و بسته های تشویقی بسیاری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این موضوع می طلبد مسولان و مردم نگاه ویژه به تحقق این قانون داشته باشند به طوری که در ادارات تامین اجتماعی ساعت های ارفاقی برای مادران همکار در سازمان تامین اجتماعی پیش بینی شده است.
طرح نیمه وقت برای بانوان موضوع دیگری بود که اکبرپور به آن اشاره کرد و گفت: مرخصی ۹ ماه زایمان،  کمک هزینه ازدواج برای زن و شوهر بیمه شده تامین اجتماعی و پرداخت یک حقوق بیمه شده به زوجین تحت پوشش تامین اجتماعی، از دیگر سیاست های تشویقی سازمان تامین اجتماعی است.
به گفته مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی، سیاست سازمان تامین اجتماعی در قبال قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اجرای منویات مقام معظم رهبری و قوانین بالا دستی کارساز است.

 

کمک هزینه(پاداش) ازدواج برای بیمه شدگان

جلیل مرادی، مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه در راستای منویات مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم مبنی بر تشویق فرزند آوری و ازدواج، سیاست های کلی این موضوع از سازمان به استانها ابلاغ شده است گفت: برگزاری جشن فرزند آوری و ازدواج همکاران تامین اجتماعی و اختصاص هدایایی به آنها در راستای اجرای این سیاست های ابلاغی است.


او با بیان اینکه براساس قوانین و مقرارت تامین اجتماعی کارکنان سازمان اجتماعی در صورت ازدواج مانند بقیه بیمه شدگان یک ماه حقوق و مزایا از طریق تامین اجتماعی به زوجین پرداخت می شود عنوان کرد: طبق قوانین و مقرارت چنانچه بیمه شده قبل از تاریخ عقد، دو سال سابقه بیمه داشته باشد یک ماه کمک هزینه ازدواج بلاعوض به او پرداخت می شود.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×