» آرشیو » خارج کردن گلوله از بدن جانباز دفاع مقدس، پس از ۴۰ سال در بیمارستان امیر شیراز
آرشیو - دانش و سلامت - شهرستان
کد خبر:20208 | ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۷

خارج کردن گلوله از بدن جانباز دفاع مقدس، پس از ۴۰ سال در بیمارستان امیر شیراز

پرتو جنوب

مدیر مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر از خارج کردن یک گلوله از بدن یکی از جانباز دفاع مقدس در اتاق عمل این بیمارستان، پس از گذشت ۴۰ سال خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر، مهندس «حمیدرضا بدیعی» با بیان اینکه این جانباز ۶۰ ساله در سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر دفاع مقدس مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، افزود: این عمل جراحی از سوی دکتر «مقداد قاسمی گرجی» فوق تخصص جراحی عروق، در اتاق عمل بیمارستان آنکولوژی امیر انجام شده است.

پزشک فوق تخصص جراح این عمل گفت: این بیمار با توجه به حساسیت محل اصابت گلوله و نبود شرایط مطلوب برای عمل جراحی، تاکنون برای خارج کردن گلوله اقدام نکرده و این عمل را به تعویق انداخته است.

دکتر «مقداد قاسمی گرجی» با اشاره به اینکه این فرد سعی در سازگاری با شرایط پیش آمده داشته است، اظهار داشت: به دنبال وجود این گلوله، بیمار دچار درد کمر شده و با توجه به ضرورت انجام ام.آر.آی و عدم امکان انجام آن به دلیل وجود جسم فلزی، بیمار به جراح مراجعه می کند.

فوق تخصص جراحی عروق اضافه کرد: گلوله در ابتدای اندام فوقانی راست، در محل اتصال پا به لگن و در وضعیت خطرناکی قرار گرفته بود که پس از تصویربرداری حین عمل، بدون پارگی عضلات خارج و بیمار با حال عمومی مناسب، ترخیص شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×