» سیاسی » دکتر پیروزمند: خبرگان رهبری می‌خواهند از مردم در تشخیص استمرار شرایط رهبری نمایندگی کنند
سیاسی
کد خبر:21248 | ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۳

دکتر پیروزمند: خبرگان رهبری می‌خواهند از مردم در تشخیص استمرار شرایط رهبری نمایندگی کنند

پرتو جنوب

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان فارس با بیان اینکه خبرگان رهبری می خواهند از مردم در انتخاب رهبری و تشخیص استمرار شرایط رهبری نمایندگی کنند اظهار داشت: خبرگان ملت که هم عالم هستند هم منتخب مردم، در مرکز ثقل ارتباط میان رهبری، مردم و دستگاه‌های حاکمیتی جای دارند.

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین پیروزمند در جشن بزرگ نیمه شعبان در حسینیه امام خمینی شهرستان صفاشهر با تاکید بر اینکه خبرگان باید مطالبه‌گر منویات رهبری از دستگاه‌ها و صدای رسای مردم در مواجهه با رهبری و نظام باشند افزود : این امر مستلزم وقوع تحول در رویه مجلس خبرگان است؛ به گونه‌ای که ارتباط بیشتر با این سه ضلع و مسئولیت پذیری بیشتری را از سوی آحاد خبرگان شاهد باشیم.

وی در ادامه به با برشمردن القاب حضرت مهدی ادامه داد: یکی از القاب آن حضرت «ربیع الانام» است. یعنی حضرت ولیعصر (عج) بهار انسانیت است و قیام او حیاتبخش است. به گونه‌ای که مقایسه قبل از قیام و بعد از قیام حضرت مانند مقایسه زمستان با بهار است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین پیروزمند؛ پس از قیام حضرت حجت سه حادثه بزرگ رخ می‌دهد: اول اینکه مومنین احیاء می‌شوند، به وحدت کلمه می‌رسند و تفرقه از میان آنها زدوده می‌‌شود. دوم اینکه کفار و گمراهان از مومنین منکوب می‌شوند و سوم این که در نتیجه دو اتفاق قبل دین خداوند اقامه می‌شود.

این داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان فارس اضافه کرد: انقلاب اسلامی دین را در عصر جاهلیت مدرن احیا کرد؛ عرصه را بر اندیشه لیبرال تنگ کرد و باعث ظهور جدید ولایت الهی در عرصه اجتماعی شد. ما در این دوران زندگی زیر پرچم ولایت را تمرین می‌کنیم و اگر از این امتحان سربلند بیرون بیاییم می‌توانیم ادعا کنیم که هنگام ظهور زیر پرچم امام زمان نیز خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیروزمند افزود :بنابراین انقلاب اسلامی در مسیر زمینه‌سازی برای حوادث بزرگ مهدوی گام برداشته اما در حرکت به سمت آرمان‌های بلند خود با موانع جدی همچون جریان متحجر و جریان غربگرا مواجه شده است. برای برداشتن این موانع نیاز به تحول داریم.

وی در تشریح شعار انتخاباتی خود افزود: حکمرانی ولایی یعنی حکمرانی بر محور پیوند امام و امت. یعنی جریان حداکثری ولایت امام بر مبنای محبت. در حکمرانی ولایی تمام اجزای جامعه مانند اقتصاد، سیاست و فرهنگ باید نمود و نماد این پیوند باشند. در هر حوزه‌ای اثری از ولایت ولی فقیه مشاهده نکنیم یعنی در آن نقطه مانع و انحراف داریم.

داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان فارس به موضوع جریان التقاطی نیز اشاره کرد و. گفت : این جریان از جایی که خود را در قامت جبهه انقلاب نشان می دهد، در نقاط حساس جمهوری اسلامی مانند کرسی‌های مدیریت، نهاد قانون گذاری، ساختار اقتصادی، و جامعه هنری و ورزشی رخنه کرده است و پیاده نظام دارد. این به معنی تحول در حکمرانی ولایی یعنی عبور دوباره از جریان التقاطی است.

دکتر پیروزمند با اشاره به اینکه خبرگان رهبری می‌خواهند از مردم در انتخاب رهبری و تشخیص استمرار شرایط رهبری نمایندگی کنند گفت : خبرگان ملت که هم عالم هستند هم منتخب مردم، در مرکز ثقل ارتباط میان رهبری، مردم و دستگاه‌های حاکمیتی جای دارند. بنابراین باید مطالبه‌گر منویات رهبری از دستگاه‌ها و صدای رسای مردم در مواجهه با رهبری و نظام باشند. این امر مستلزم وقوع تحول در رویه مجلس خبرگان است؛ به گونه‌ای که ارتباط بیشتر با این سه ضلع و مسئولیت پذیری بیشتری را از سوی آحاد خبرگان شاهد باشیم.

 وی ادامه داد: انتخابات خبرگان منشا اقتدار رهبری، انقلاب و ایران است. بنابراین نباید نسبت به کسانی که آیه یاس در قبال انتخابات میخوانند بی اعتنا باشیم. رهبر انقلاب به عنوان فرمانده دستور عملیات تلاش برای افزایش مشارکت داده‌اند و انجام هر چه در توان داریم بر عهده ماست.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×