» شهرستان » خبر خوش از متروی شیراز
شهرستان
کد خبر:34081 | ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۵

خبر خوش از متروی شیراز

پرتو جنوب

خبر خوش از متروی شیراز

عملیات اجرای خط ۴ مترو ایستگاه بولوار رازی  بزودی شروع می شود

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب؛سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز اظهار کرد: نگاه مدیریت شهری در شهر شیراز به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی مطمئن، پاک و ارزان است.

علی کلانتری با توجه به‌ضرورت حمایت دولت از تأمین واگن گفت: دولت باید در این مرحله سهم و دین خود را ادا کند.

وی با بیان اینکه شیراز در زمینه توسعه مترو نسبت به سایر شهرها سرعت بیشتری دارد، گفت: شهرداری این کلان‌شهر به ازای ساخت هر یک کیلومتر مترو بالغ‌بر ۵۰ میلیون یورو هزینه می‌کند و می‌توان توجه کرد که چه مبالغ زیادی برای این خطوط در حال هزینه در شهر زیرزمینی مترو است و این در حالی است که شهرداری شیراز در همه ابعاد توسعه‌ای تلاش می‌کند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: ایستگاه متروی وکیل‌الرعایا از زیباترین ایستگاه‌های مترو در کشور شناخته‌شده و تمام سعی خود را می‌کنیم که قسمت‌های تجاری اطراف این ایستگاه را به سمت عرضه صنایع‌دستی و کارگاه صنایع‌دستی ببریم.

کلانتری بیان کرد: مدیریت شهری شیراز به نظرات و خواسته‌های شهروندان بسیار اهمیت می‌دهد و برای حفظ تعلقات اجتماعی و تاریخی مردم شیراز حتی اگر نیاز باشد چندین برابر هزینه می‌کند تا از آن‌ها مراقبت و حفاظت کند به‌عنوان نمونه در خصوص آب‌نمای میدان قائم(عج) که یک تعلق اجتماعی برای مردم این شهر است جهت حفظ و نگه‌داری آب‌نما و درخت‌های کهن در این میدان، ایستگاه را زیرزمینی و افزایش هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان جهت حفظ و نگه‌داری این میدان داشته که این موضوع باهدف احترام گذاشتن به علایق و دیده شدن مردم هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این نوید را به مردم می‌دهیم که بزودی  عملیات اجرای خط ۴ مترو ایستگاه بولوار رازی شروع کنیم و باید گفت در حوزه مهندسی مترو در دو سال اخیر نزدیک به هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی با استفاده از ظرفیت دانش بومی و پیمانکاران محلی داشته‌ایم.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×