» آرشیو » مدیر تعاون روستایی استان فارس خبر داد: خرید توافقی ۵ هزار تن وش پنبه
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:17974 | ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۴

مدیر تعاون روستایی استان فارس خبر داد: خرید توافقی ۵ هزار تن وش پنبه

پرتو جنوب

مدیرسازمان تعاون روستایی استان فارس از خرید توافقی بیش از ۵ هزار تن وش پنبه بصورت توافقی از پنبه کاران شهرستان داراب خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان فارس، سیدکاظم موسوی اضافه کرد: شرکت تعاونی پنبه کاران داراب با جلب مشارکت کشاورزان، بصورت قراردادی کشت پنبه را در تمامی مراحل از کاشت، داشت و برداشت پیگیری می کند.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ هکتار کشت قراردادی پنبه با کشاورزان منعقد شده که طی این قرارداد تمامی نهاده های مورد نیاز کشاورزان بصورت اعتباری در اختیار آنها قرارداده شده است.

وی یادآور شد: اعتبار شرکت در اختصاص نهاده ها از جمله بذر ، سم و کود به کشاورزان در حدود ۳۴ میلیارد تومان بوده که این امر بیانگر وجود همدلی و پشتیبانی شرکت تعاونی پنبه کاران داراب و اعضاء است.

مدیرسازمان تعاون روستایی استان فارس خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان پنبه‌کار قیمت خرید توافقی پنبه برای رقم یک خوب ۳۹ هزار تومان و برای پنبه یک سفید ۳۶ هزار تومان به کشاورزان پرداخت می شود.

موسوی با بیان اینکه خرید وش پنبه از مهرماه آغاز شده و تا اسفندماه ادامه دارد، افزود: همزمان با خرید پنبه ، تصفیه وش نیز در کارخانه پنبه داراب و کارخانه پنبه طلای سفید فسا در حال انجام است بطوریکه تا کنون بیش از دو هزار و ۸۰۰  تن پنبه در این کارخانجات تصفیه شده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×