» سیاسی » استاندار فارس: خیز مناسب اعتبارات برای رفع نقاط حادثه خیز در سال ۱۴۰۳
سیاسی
کد خبر:22705 | ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱

استاندار فارس: خیز مناسب اعتبارات برای رفع نقاط حادثه خیز در سال ۱۴۰۳

پرتو جنوب

استاندار فارس با حضور در ایستگاه راهداری که با نام پویش چشم به راهیم در بزرگراه شیراز مرودشت برپا شده است، از گام های محکم و بلند دولت سیزدهم برای خدمت رسانی به مردم شریف استان سخن گفت.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ محمدهادی ایمانیه شامگاه پنج شنبه ۹ فروردین با حضور در ایستگاه راهداری استان که در بزرگراه شیراز به مرودشت با عنوان “پویش چشم به راهیم” برپا شده بود و بصورت زنده از شبکه خبر به گفتگو با مردم پرداخت. ایشان ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ماه رحمت الهی، با اشاره به کاهش چند درصدی سوانح ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: طبق کارشناسی های تخصصی انجام شده عمده ترین دلیل برای تصادفات و حوادث ناشی از آن فاکتور نیروی انسانی است؛ البته منکر نوع وسیله نقلیه و ایمنی آن و همچنین راه های مواصلاتی نیستیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه توقف تولید و ورود خودروهای ناایمن طبیعتا در کاهش سوانح ترافیکی و حوادث ناشی از آن موثر است، از ضرورت همکاری و هم افزایی دولت، مجلس و مردم سخن گفت و خاطر نشان ساخت: تولید ملی با تمرکز بر کیفیت و ارتقا فاکتورهای مهم ایمنی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و سایر مسئولین بوده است و همچنان خواهد بود.

وی در ادامه به رفع نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: بودجه های نسبتا خوبی برای رفع سایر نقاط حادثه خیز در سال ۱۴۰۳ نیز اختصاص یافته است که باید تلاش کرد تا این نقاط در کمترین زمان ممکن مرتفع شود چرا که رفع هر یک از این نقاط تا سالیان متوالی اثرات مثبت و قابل توجهی خواهد داشت.

محمدهادی ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود از عامل انسانی بعنوان اصلی ترین دلیل تصادفات نام برد و گفت: سفر در تمام ایام سال و به تبع آن رانندگی نیازمند مدیریت و برنامه ریزی است و خانواده ها در تحقق این مُهِم نقش بسزایی دارند؛ پرهیز از عجله، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و رانندگی منطقی و مطمئن از الزامات یک رانندگی خوب است؛ در نظر داشته باشیم مسیر مسافرت هم جزئی از سفر است.

وی به اقامتگاه های بین راهی، چادرهای عشایری و ایستگاه های نوروزی که با هدف ایجاد مکانی امن، آرام و با نشاط و جذاب برای رانندگان و مسافران برپا شده است اشاره کرد تا مسافران و رانندگان پس از حداکثر یک ساعت و نیم رانندگی، در این اماکن استراحتی کوتاه و مختصر داشته باشند.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه با بیان اینکه فارس در سال ۱۴۰۲ در رتبه دوم سوانح ترافیکی و تصادفات در کشور قرار داشت از تنزل رتبه در روزهای ابتدایی سال و کسب رتبه پنجم در این زمینه سخن گفت و خاطر نشان ساخت: هر هفته جلسه هم اندیشی با محوریت استانداری و با حضور راهداری، اورژانس و نیروی انتظامی و بنا به ضرورت با حضور سایر دستگاه های مرتبط تشکیل می شود؛ آمارها ارائه و داده ها تجزیه و تحلیل می شود وگروه های سنی،ساعات تصادفات، عوامل درگیر و سایر دلایل وقوع تصادف احصا می شود و بر اساس آن مصوباتی اتخاذ و عملیاتی می شود که در این زمینه موثر و گره گشا بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال گذشته با سفر دوم ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان فارس طرح های بزرگ و مهمی در میسر توسعه استان و برای استفاده مردم شریف به بهره برداری رسید. در سال ۱۴۰۳ هم بنا داریم قسمت قابل توجهی از بزرگراه های استان از جمله بزرگراه شیراز فسا داراب بندرعباس، بزرگراه شیراز جهرم لار بندرعباس، بزرگراه شیراز کوار فیروزآباد جم عسلویه و بزرگراه‌های شرق استان تا حدود قابل توجهی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد. تکمیل قطعه هفتم آزادراه شیراز اصفهان، شروع عملیات اجرایی آزادراه شیراز بوشهر را در سال جاری هدف گیری کرده ایم؛ امیدواریم قطار اقلید به طرف یزد در چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد و شاهد افزایش سفرهای ریلی باشیم.

ایمانیه افزود: در حال پیگیری هستم تا میزان سفرهای ریلی به اصفهان، تهران و مشهد افزایش یابد؛ پیگیر ایجاد یک خط هوایی با محوریت و مرکزیت شیراز هستم تا سفرهای هوایی از شیراز افزایش یابد چرا که سفرهای هوایی، ایمن تر از سفرهای زمینی است. امیدواریم عملیات اجرای قطار شیراز اهواز که مورد موافقت معاون اول ریاست جمهوری هم قرار گرفته، امسال عملیاتی شود.
استاندار فارس در انتها با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم اقدامات و فعالیت های عمرانی و زیرساختی را در کمترین زمان ممکن پیشکش مردم قهرمان، مهمان‌نواز، سرافراز استان فارس کنیم از در صحنه بودن نیروهای انتظامی، امنیتی، راهداری، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه های خدمات رسان سخن گفت وخاطر نشان کرد: از خانواده و همسران همه عزیزانی که راحتی و رفاه و خانواده خود را برای امنیت، آسایش و سلامتی مردم هزینه میکنند و همواره همه پای کار مردم هستند از سوی مدیریت ارشد استان تقدیر و از آنان عذرخواهی می کنم.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×