» شهرستان » استاندار فارس: دانشگاه صنعتی در دانشگاه شیراز ادغام نخواهد شد
شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:21066 | ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۴

استاندار فارس: دانشگاه صنعتی در دانشگاه شیراز ادغام نخواهد شد

پرتو جنوب

استاندار فارس در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه صنعتی شیراز گفت که برنامه ای برای ادغام دانشگاه صنعتی شیراز در دانشگاه شیراز وجود ندارد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ محمدهادی ایمانیه چهارشنبه دوم اسفندماه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه صنعتی شیراز، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: در همین جلسه صراحتا اعلام می کنم دانشگاه صنعتی در دانشگاه شیراز ادغام نخواهد شد و همچنین فضای فعلی دانشگاه صنعتی نیز به سایر دانشگاه ها واگذار نمی شود.


استاندار فارس در ادامه به دغدغه اساتید برای تامین مسکن اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه های جدی بنده همین مسئله است؛ امیدواریم با عنایت خداوند این مُهِم، محقق شود.
وی ضمن اینکه از اساتید دانشگاه خواست برای انتقال به پردیس جدید این دانشگاه در شهر صدرا، عزم خود را راسخ کنند، اظهار داشت: پیگیر باشید تا مشکلات جزئی در پردیس جدید هم مرتفع شود؛ کمیته انتقال ایجاد کنید و با همفکری پیشکسوتان دانشگاه، به نقل مکان ساختمان دانشگاه سرعت ببخشید.

محمدهادی ایمانیه ماموریتی هم به اساتید این دانشگاه داد تا آیین نامه تفاهم با صنایع را تدوین کنند و با اشاره بر اینکه صنایع بزرگ استان آمادگی دارند در بورسیه تحصیلی دانشجویان مشارکت کنند، افزود: بورسیه تحصیلی دانشجویان و بکارگیری فارغ التحصیلان در صنایع در مجموع کار ارزشمندی است؛ در این زمینه متمرکز و پیشتاز شوید.
وی از اساتید خواست سفارش پژوهش را بعنوان یکی از راه های افزایش بهره وری در دستور کار خود داشته باشند و در ارتباطاتی که با صنایع برقرار می کنند از علم خود برای کاهش در هزینه ها، و همزمان افزایش محصولات استفاده کنید.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه بر تسریع در ازدواج اساتید، پرسنل و دانشجویان تاکید کرد و خواستار تسهیل در این امر خداپسندانه شد و افزود: هر استاد به تنهایی یا با مشارکت یکدیگر توانایی ایجاد یک شرکت دانش بنیان را دارد؛ در این حوزه هم برنامه جامع و نقشه کاملی تدوین کنید.
وی از آمادگی خود برای ایجاد ارزش افزود برای زمین های متعلق به این دانشگاه در راستای خدمات رسانی بهتر به اساتید هم سخن گفت.
استاندار فارس خواستار هم افزایی دانشگاه ها با یکدیگر شد و تصریح کرد: هم افزایی دانشگاه ها با یکدیگر ضمن حفظ استقلال در قالب تفاهم نامه های بسیاری از مشکلات سخت افزاری را مرتفع می کند و به کارها تیز برکت می بخشد.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه می بایست دانشگاه صنعتی در حوزه های بین المللی نیز قدرتمند تر و در زمینه جذب دانشجویان خارجی نیز فعال تر شود، افزود: کاری که از عهده اساتید دانشگاه های فارس بربیاید را به خارج از استان واگذار نمی کنم.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×