» سیاسی » در سال جدید سوخت‌گیری فقط با «کارت سوخت خودرو» انجام می‌شود
سیاسی
کد خبر:22755 | ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳

در سال جدید سوخت‌گیری فقط با «کارت سوخت خودرو» انجام می‌شود

پرتو جنوب

وزیر نفت گفت: در سال جدید سوخت‌گیری فقط از طریق کارت سوخت خودرو انجام می‌شود.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری مهر، «جواد اوجی» وزیر نفت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۳ قانونگذار، وزارت نفت را مکلف کرده است که ۹۵ درصد عملیات سوخت‌گیری‌ها باید از طریق کارت‌های سوخت شخصی افراد صورت بگیرد و ما مکلف به اجرای این قانون هستیم.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت خواهد گرفت بعد از پایان سفرهای نوروزی این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

وزیر نفت در ادامه اظهار کرد: مصارف بخش بنزین در نوروز که ایام مسافرت مردم بود، موجب شد تا نزدیک به ۶ تا ۷ میلیون لیتر نسبت به سال گذشته رشد مصرف بنزین را داشته باشیم.

وی افزود: در ایام نوروز با تلاش همکاران ما در وزارت نفت و شرکت پالایش نفت و همچنین تلاش تمامی جایگاه‌داران در سرتاسر کشور، مردم دچار مشکل و چالش نشدند و بنزین را در تمامی جایگاه‌ها و مبادی مصرف تأمین کردیم.

اوجی تصریح کرد: در دو هفته گذشته با توجه به اینکه بسیاری از هموطنان هنوز موضوع کارت سوخت شخصی را طبق تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۳، جدی نگرفته‌اند، دستور دادیم در تمامی جایگاه‌ها به اندازه لازم کارت سوخت جایگاه باشد که هموطنان در این ایام دچار چالش و مشکل نشوند اما در هفته‌های آتی بر حسب تکلیفی که قانون‌گذار برای ما معین کرده است و در راستای مدیریت مصرف بنزین، این برنامه اجرایی خواهد شد.

اوجی تاکید کرد: یکی از راهکارهای مدیریت بنزین استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت سوخت خودروها است. ۱۹.۵ میلیون کارت سوخت برای خودروهای شخصی صادر شده است و امروز همکاران ما در شرکت پالایش پخش در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارت سوخت صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: از شهروندان خواهش می‌کنیم در هفته‌های آتی با کارت سوخت خودرو، عملیات سوخت‌گیری خود را انجام دهند.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به آمار مصرف بنزین ایام نوروزی گفت: در دو هفته گذشته روزهایی داشتیم که نزدیک به ۱۵۲ میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم و تولید ما نزدیک به ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است.

اوجی در ادامه با اشاره صدور کارت‌های سوخت اظهار کرد: طبق اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، کارت سوخت از یک ماه تا کمتر از دو هفته صادر می‌شود و استفاده از کارت سوخت خودروها تکلیف قانونی است و قانون گذار به درستی تشخیص داده است که به جهت مدیریت مصرف بنزین این نکته در سال جدید جدی گرفته شود و عملیات سوخت‌گیری با کارت سوخت خودرو انجام شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×