» سیاسی » در شورای راهبردی انرژی فارس تاکید شد؛ تمرکز بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر
سیاسی - شهرستان
کد خبر:32833 | ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱

در شورای راهبردی انرژی فارس تاکید شد؛ تمرکز بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

پرتو جنوب

در جلسه شورای راهبردی انرژی استان فارس  بر اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در راستای اجرای قانون برنامه هفتم، همچنین ضرورت هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه اینگونه انرژی‌ها تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از  روابط عمومی برق منطقه‌ای فارس، یداله حقیقی، مدیرعامل این شرکت در جلسه شورای راهبردی انرژی استان فارس که با حضور مدیران ارشد استانی و به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزار شد، با اشاره به چالش‌های صنعت برق و ناترازی موجود، گزارشی از اقدامات انجام شده و ظرفیت‌های ایجاد شده برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی ارائه داد.

و‌ی در ادامه افزود: علیرغم اینکه بخش عمده مجوزهای مورد نیاز جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی خارج از این مجموعه صادر می‌گردد؛ اما شرکت برق منطقه‌ای فارس تلاش خود را برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی بکار بسته که توفیقات حاصل شده در این خصوص بیانگر این موضوع است.

جعفر قادری، نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان نیز در این جلسه، با تاکید بر اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، از همه مسئولان استانی خواست تا از فرصت‌های ایجاد شده در قانون برنامه هفتم توسعه و قانون مانع‌زدایی از صنعت برق، برای حل مشکلات این صنعت نهایت استفاده را ببرند.

محمود رضایی کوچی، معاون امور عمرانی استاندار فارس نیز در ادامه به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه انرژی اشاره و بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت:  استاندار فارس با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری جلسات منظم تلاش نموده است تا هم‌افزایی بین دستگاهی افزایش یابد.

در ادامه این جلسه ضمن بررسی آخرین تحولات حوزه انرژی استان فارس، آخرین وضعیت صنعت برق استان و اقدامات انجام شده برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مورد بررسی قرار گرفت و بر اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در راستای اجرای قانون برنامه هفتم، همچنین ضرورت هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه اینگونه انرژی‌ها و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای توسعه پایدار صنعت برق استان و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود نیز تاکید شد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×