» آرشیو » تشریح دستاوردهای دستگاه قضا در زمینه بهداشت و درمان کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:11845 | ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۶

تشریح دستاوردهای دستگاه قضا در زمینه بهداشت و درمان کازرون

پرتو جنوب

رییس دادگستری شهرستان کازرون، دستاوردهای دستگاه قضا درخصوص بهداشت و درمان این شهرستان را تشریح نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، حجت الاسلام مصطفی انصاری رییس دادگستری شهرستان کازرون طی گفت و گویی اختصاصی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: وظیفه ذاتی قوه‌ قضاییه براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین موضوعه، حل و فصل دعاوی، رفع خصومت، رسیدگی به پرونده ها، صدور رای، برخورد با مجرمین و نوشتن مجازات مجرمین است، پیشگیری از وقوع جرم نیز یکی دیگر از وظایف این قوه است، اما براساس توصیه رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه‌ قضاییه؛ موضوع کمک به دولت نیز جزو وظایف ما قرار گرفته است.

وی افزود: در رفع موانع تولید و موضوعاتی که مربوط به حقوق عامه است، قوه قضاییه وظیفه دارد جهت دفاع از حقوق مردم و امور عام المنفعه، با مجرمین و متخلفین برخورد نموده و از حقوق عامه دفاع نماید، هرچند که برخی امور وظیفه ذاتی دولت است، اما قوه قضاییه خود را بی طرف نمی داند و وارد عمل می شود.

احداث پایگاه امداد جاده ای انارستان با نظارت صددرصدی دادگستری

رییس دادگستری شهرستان کازرون گفت: در یکی از پرونده های قتل عمد شهرستان که تلاش بسیاری جهت سازش طرفین داشتیم، خانواده مقتول انجام کار خیر را شرط بخشش قاتل عنوان کردند و در همین راستا با نظارت کامل و صددرصدی دادگستری شهرستان، قاتل و خانواده اش اقدام به احداث و تجهیز  پایگاه امداد جاده ای انارستان نمودند که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام هوشمندانه دستگاه قضا در این خصوص، هم قاتل از چوبه دار رهایی یافت و هم کار فرهنگی و درمانی در کنار هم انجام شده و مردم از خدمات اورژانسی این پایگاه جاده ای بهره مند خواهند شد.

ورود دستگاه قضا به مسأله MRI

حاج آقا انصاری، همچنین از ورود دستگاه قضا به مسأله MRI شهرستان کازرون خبر داد و گفت: با درخواست رییس بیمارستان، به این ماجرا ورود کردیم و از خیرین شهرستان دعوت به عمل آوردیم تا در راه اندازی MRI که نیاز مبرم مردم شهرستان است همکاری نمایند و بحمدالله یکی از خیرین متقبل احداث ساختمان جهت راه اندازی MRI در بیمارستان، با نام و یاد مادرش گردید.

همچنین یکی دیگر از خیرین شهرستان، پرداخت کمبود هزینه جهت راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان را برعهده گرفته و ظرف یکی دو ماه آینده، هم MRI و هم سی تی اسکن جهت استفاده مردم در بیمارستان مستقر و راه اندازی خواهد گردید.

وی از احداث سرای پزشکان در بیمارستان، جهت استقرار همراه بیماران با ۱۲ سوییت مجهز توسط یکی از خیرین شهرستان خبر داد.

پیگیری دستگاه قضا جهت تجهیز  و راه اندازی بیمارستان امام علی(ع)

پیگیری دستگاه قضا جهت تجهیز  و راه اندازی بیمارستان امام علی(ع)، یکی دیگر از مسایلی بود که مصطفی انصاری به آن پرداخت و گفت: نماینده دولت و نماینده مجلس از ما درخواست کردند و به این مسأله نیز ورود پیدا کردیم و موفق شدیم فرد خیری را به همکاری جهت تکمیل این بیمارستان جذب نماییم که اعلام کرده بالغ بر یکصد میلیارد تومان در این زمینه هزینه خواهد کرد.

انصاری در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه علیرغم تفاهم نامه منعقده در سال ۹۵ میان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه آزاد کازرون مبنی بر تکمیل و تجهیز بیمارستان امام علی(ع)، (که اسناد و مدارک آن موجود است)، تاکنون دانشگاه علوم پزشکی حاضر به تحویل گرفتن بیمارستان به صورت کامل و ایفای تعهدات خود نشده است، آیا دستگاه قضا می تواند در این زمینه ورود کند؟ اظهار داشت: پس از بررسی موضوع با حضور رییس دانشگاه آزاد کازرون، در صورت لزوم با همکاری ریاست کل دادگستری فارس و دادستان مرکز استان در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا هرچه زودتر شاهد بهره برداری کامل از این مرکز درمانی شهرستان باشیم.

رییس دادگستری شهرستان کازرون با تأکید بر اینکه مطالبات عمومی مردم در تمامی زمینه ها، توسط قوه قضاییه پیگیری می شود خاطر نشان ساخت: وظیفه دستگاه قضا، نظارت بر اجرای قانون است و نمی تواند نسبت به مسایلی که باعث تضییع حقوق عامه مردم می شود، بی تفاوت باشد و در این زمینه قاطعانه عمل خواهد کرد.

خبرنگار: الهام ضرغام

Print Friendly, PDF & Email
  • ×